HÍREK
MIBE-klub Lévai Richárddal, máj. 31. – Infobróker a közösségi médiában
Lévai Richárd (az RG Stúdió marketingvezetője) friss könyve: “Hogyan lehet eredményesen eladni a közösségi médiával?“. A klubban választ kaphatunk arra: hogyan érdemes használnia az információs tanácsadónak a közösségi médiát értékesítési és marketing-célokra. Továbbá:
– Melyik közösségi platformokat használják a cégek az értékesítés vagy a kommunikáció során?
– Melyik a közösségi média felület mennyire fontos a cégük életében?
– Melyik közösségi felületet hirdetési rendszerét használták már, és melyiket milyen célra?
– Használnak-e videót a kommunikációjukban, ha igen, akkor milyet?
De ezeken felül szó lesz a közösségi média fejlődéséről, a közeli és a távoli jövő online marketing lehetőségeiről is.
A kb. másfél órás klubba szeretettel várjuk a MIBE tevékenysége iránt érdeklődőket. Tehát: 2017. máj. 31., 17.00, Budapest, Stex-ház. Jelentkezési lehetőség a info@mibeinfo.hu emailen vagy az esemény Facebook-oldalán. Szólj bátran ismerősödnek, kollégádnak is!
Felderítési és műveleti tevékenységek a TEK-nél – interjú Jasenszky Nándorral
Rendvédelmi, titkosszolgálati és katonai témákkal foglalkozó szakblogként a Lemil már eddig is többször érintette a terrorizmus és a terrorelhárítás különböző aspektusait. Mai, több szempontból is rendhagyó posztunk egy hosszú beszélgetés első részét tartalmazza (a másodikra még várnotok kell néhány napot), amit a Terrorelhárítási Központ nemrégiben kinevezett új kommunikációs vezetőjével folytattam. Rendhagyó a poszt, mert az interjú műfaját eddig nemigen kultiváltuk, s rendhagyó azért is, mert ilyen alapos, a TEK múltját, jelenét és talán jövőjét is érintő beszélgetésre nem igazán emlékszem a magyar sajtó történetéből. És hát úgy gondolom, a “hallgattassék meg a másik fél is” alapelvének érvényesülnie kell.
F: http://lemil.blog.hu/2017/05/23/_a_tek_mint_koncepcio_szerintem_jo 2017. máj. 23., http://lemil.blog.hu/2017/05/26/_parhuzamossag_ez_a_kulcsszo 2017. máj. 26.
Hogyan legyél “versenytárs-álló”
Mary Ellen Bates információs tanácsadó: – A minap találkoztam egy barátommal, aki egyebek mellett tapétázással foglalkozik. Egy helyi szálloda kért tőle ajánlatot falburkolásra. Tudta, hogy az ő ára magasabb lesz, mint másoké. De beszélgetésünk közben átgondolta, hogy miért is fizetnek ügyfelei.
25 éves helyi tapasztalattal rendelkezik. A város más szállodáinak mindegyike megerősítheti, hogy professzionális, gyors és megfelelő munkát végez. Látták, hogy akár hóvihar közepén vagy késő éjszaka is dolgozik, hogy befejezze a megígért munkát. Megbízhatóságot és elkötelezettséget vállal ügyfelei számára. Barátságos, csendes és udvarias a szálloda vendégeivel. Elhárítja a zavarokat, a hotel ügyfeleit a sajátjaiként kezeli. Soha nem volt vendég, aki zajra vagy kellemetlenségre panaszkodott volna munkája miatt.
Nem reklámoz; munkájának minősége szájról szájra terjed. Üzleti modellje olyan elkötelezettségen alapul, hogy jó minőségű munkát végez tisztességes áron, és úgy kezeli összes ügyfelét, ahogyan ő is szeretné, hogy őt kezeljék. Üzleti sikere abban áll, hogy ügyfelei örömmel fogadják munkáját.
Egy húron pendülünk tehát abban, hogy tapasztalatunk növekedésével ügyfeleinknek nyújtott érték is növekszik. Tudjuk, hogy legfontosabb értékünk a hírnevünk, amelyet évtizedek alatt építettünk. Persze, ügyfeleink találhatnak olyat is, aki olcsóbban végzi el a feladatot, de nem találnak olyat, aki az általunk nyújtott minőségi szinten szerez számukra örömet és megelégedést.
Mit teszel te szakmai hírneved építésében, amely megerősít téged ügyfeleid elvárásainak tükrében? (ref.: MG)
F: https://reluctant-entrepreneur.com/2017/02/04/how-to-make-yourself-competition-proof/ Febr. 4, 2017
ADATNYILVÁNOSSÁG
Információ-visszatartás
Mi itt az Indexben olyan elavulófélben lévő szabályok szerint dolgozunk, hogy mindig igyekszünk megszólaltatni a másik felet, az információinkat pedig hivatalos forrásból is próbáljuk megerősíttetni. Nem szeretünk bedőlni például az interneten vírusként terjedő, elsőre általában nagyon jól hangzó álhíreknek sem. Ilyenkor a ma már percekben mért hírversenyt hanyagolva is szeretnénk csekkolni az információkat.
Ez a munkánk hetek óta komoly nehézségekbe ütközik. Hetek óta semmilyen hivatalosan feltett kérdésre nem kapunk választ a legtöbb minisztériumtól – legyen szó akár politikailag irreleváns vagy a kormány számára pozitív kicsengésű információkról, egyszerű statisztikai adatokról. A legutóbbi megdöbbentő eset az volt, amikor egy főorvossal beszéltem a daganatos halálozási statisztikák okairól, mire ő a beszélgetés végén azt mondta: de ő amúgy nem nyilatkozhat, hiszen a kórház már állami tulajdonban van, és a nyilatkozatához az Állami Egészségügyi Ellátó Központ és az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) engedélye kellene.
Nevetséges, abszurd és nagyon elszomorító ez az egész.
F: http://index.hu/belfold/2017/05/04/tisztelettel_kerjuk_hogy_az_interjut_ne_vallald_el/ 2017. máj. 4.
ADATVÉDELEM
Ezt még ma kapcsolja át a telefonján, ha nem akarja, hogy kémkedjenek az alkalmazásai
Emberi füllel hallhatatlan ultrahangot kibocsátva jó pár alkalmazás kémkedik utánunk. Szerencsére a felhasználónak is van arra lehetősége, hogy beleszóljon a ténykedésükbe.
Az IEEE nemrégiben tartott biztonsági és adatvédelmi szimpóziumán számoltak be a szakemberek arról, hogy 234 olyan androidos alkalmazást találtak, amelyek engedélyt kérnek arra, hogy hozzáférjenek a felhasználó mikrofonjához annak érdekében, hogy utána ultrahanggal követhessék a szokásait.
F: http://hvg.hu/tudomany/20170508_Ultrahanggal_kovetik_a_gyanutlan_androidosokat 2017. máj. 8.
A Facebook kiadta, hogy mennyi adatot kért tőle a magyar kormány
A Facebook kiadta a legutóbbi féléves jelentését arról, hogy a világ kormányai hányszor kértek és kaptak adatokat a cég felhasználóiról bűnügyi nyomozások kapcsán.
Világszerte 9 százalékkal nőtt a kormányok kíváncsisága a tavalyi év első feléhez képest, így 2016 júliusa és decembere között összesen 64 279 adatkérés érkezett a céghez. A Facebookon megosztott tartalmak korlátozását (a helyi törvények megsértése miatt) viszont 28 százalékkal kevesebbszer kérték a kormányok, összesen 6944-szer.
F: http://index.hu/tech/2017/04/28/kiadta_a_facebook_mennyi_adatot_kert_tole_a_magyar_kormany/ 2017. ápr. 28.
Hangulati információ szerzése határon túl
A közvéleményt manipuláló eszközeit egész Közép-Európára kiterjeszti a magyar kormány. Ráadásul Orbán Viktor két tanácsadója, Habony Árpád és Győri Tibor üzletet csinál ebből.
A nagykövetségeket például a minap Európa-szerte felszólította, hogy találjanak szimpatizáns, együttműködő partnereket a Civil Összefogás Fórumnak, amely a Fideszt támogató Békemeneteket szokta szervezni. Az ezerfős felmérésekkel már tudományos igényű elemzéseket lehet összeállítani, a Médianéző Kft. Magyarországon is ezt teszi. Havonta négy alkalommal legalább ennyi embert faggat arról, hogy mit gondolnak a kormány tevékenységéről, havonta egyszer pedig kétezer embert interjúvol meg, ami már nemcsak választókörzetekre, hanem szinte háztömbökre is képes monitorozni a közvéleményt. Ezenkívül napi három alkalommal tartalomjegyzéket küld a kormánynak a különböző hírműsorokból, naponta ötször készít médiaszemlét több tucat témáról, harminc témakörben monitorozza a Facebookot, a Twittert és más közösségi médiumot, egyszersmind nemzetközi médiajelentéseket állít össze. Az eredményeket pedig összeveti azzal, hogy mindez milyen hatást ért el a választókban.
F: http://hvg.hu/hetilap/2017.17/201717__politikai_agykutatas__dupla_haszon__habony_es_gyori__atleptek_ahatart 2017. ápr. 27.