Hírlevél – 2017. április

HÍREK

Open source trükkök, anonim kommunikáció és digitális rejtőzés – volt a MIBE-klub, ápr. 5-én

Vadász Pál jegyzete: Alkotmányos jogunk a személyes adataink feletti rendelkezés. Ezt a jogot egyébként a Római Szerződés és számos EU állásfoglalás is garantálja, valamint az Európai Emberi Jogok Bírósága felügyeli a beadványok feldolgozásával. Digitális privát életünket kétféleképpen valósíthatjuk meg. A kíváncsi tekintetek elől való elrejtőzéssel és a tevékenységünk titkosításával. Az elrejtőzés és titkosítás alapja a digitális higiénia. Néhány – ingyenes – eszköz környezetünk tisztán tartására…

F: /open-source-trukkok-anonim-kommunikacio-es-digitalis-rejtozes-mibe-klub-apr-5/

 

Adatbrókerek: így működik ma az üzleti intelligencia

Egy Uberről szóló cikk hívta fel a figyelmet az Unroll.me szolgáltatás valós üzleti modelljére: a rendszer az emailek könnyű kezelését hirdeti a felhasználók felé, közben pedig összegyűjti az adatokat, és eladja azokat más vállalatoknak.

Kiderült, hogy az emailüzenetekben tárolt információk eladásával foglalkozik a Slice Intelligence tulajdonában lévő Unroll.me, amely a nyilvánosság felé a postafiókok egyszerűbb karbantartásával hirdeti a szolgáltatást. A rendszer a hírleveleket képes összefogni napi vagy heti összesítőbe, illetve gyors leiratkozást is biztosít az egyes hírforrásokról, így ígérete szerint csökkenti a levélterhelést. A fenti szolgáltatás nyújtásához az Unroll.me hozzáférést kér a felhasználó teljes levelezéséhez, azért, hogy a leveleket egyenként szelektálhassa, és az összesítőket elkészíthesse. A szolgáltatás használata ingyenes abban az értelemben, hogy nem kell érte fizetni, de valójában a felhasználók a személyes információikkal fizetnek érte, amelyet a cég olyan nagyvállalatoknak ad el, mint például az Uber – írja a Daring Fireball blog.

F: https://www.hwsw.hu/hirek/57146/slice-intelligence-unrollme-email-adatvedelem-adatbiztonsag.html 2017. ápr. 24.

 

Mit ad-vesz egy tudásbróker?

Fazekas Dóra arról beszélt, miért fontos, és hogyan segít a tudás-brókerség az egyetemen.

A 21. században mindennek eladhatónak kell lennie, és ez alól a tudomány sem lehet kivétel! Az egyetemeken létrehozott tudás a társadalom különböző csoportjainak alapvető szükséglete lenne, a kutatási eredmények fontos döntések alapját képeznék – csakhogy gyakran nem jutnak el a megfelelő célcsoporthoz. Itt lép színre a tudásbróker, aki az érintettek között kapocs, híd és tolmács is egyben. Fazekas Dóra cambridge-i és sheffieldi tapasztalatai alapján mesélt a tudásbrókerek feladatairól a BCE Gazdálkodástudományi Karának áprilisi Science Café rendezvényén.

F: http://www.lib.uni-corvinus.hu/content/corvinuskioszk/tudasbroker 2017. ápr. 26.

 

A sikeres (információs) vállalkozók napi rutinjai

Mary Ellen Bates, az AIIP korábbi elnöke interjúban kifejtette, hogy mi különbözteti meg a sikeres egyéni (információs) vállalkozókat (solopreneur) a sikertelenektől. Majdnem minden vállalkozónak vannak üzleti alapismeretei, és el tudják elvégezni a munkájukat. Az eb azonban inkább a hozzáállás és a megközelítés terén van elhantolva. Nézzünk négy tényezőt:

  1. A sikeres vállalkozó hozzászokott ahhoz, hogy saját komfortzónáján kívül éljen

Rendszeresen kiteszi magát annak, hogy megijedjen. A jó ötlet önmagában még nem sok. Ám valóra váltani már gyakran nagy bátorságot igényel. Lehet, hogy alapból nem extrovertált (sőt, a legtöbbjük valószínűleg introvertált), de megtanulják, hogyan viselkednek extrovertáltként. Megtanulják, hogyan lehet a hálózatot építeni hitelesen és hatékonyan. Addig csiszolgatják nyilvánosbeszéd-készségüket, amíg nem tudnak legalább olyan benyomást kelteni, amit ők maguk is élveznek. Addig javítják íráskészségüket, hogy képesek legyenek hatékonyan kommunikálni és együttműködni a piacon. Más szóval: megtanulják a kommunikációt, mégha az nem is természetes terepük.

  1. A sikeres vállalkozó mindig ügyfelei szemszögéből gondolkodik

A projekt költségvetését és fókuszát tervezve mindig az ügyfél legfontosabb céljára összpontosít, és azt kutatja, hogyan segítheti ügyfelét leginkább céljai eléréséhez. A legmesszebb menőkig igyekszik ügyfele szempontjai szerint eljárni akár határidők, akár prioritások, akár új eredmények létrehozása, vagy a teljesítés minőségének biztosítása terén. Arra törekszik, hogy minden ügyfele örömmel fogadja elkötelezettsége eredményét.

  1. A sikeres vállalkozó sokat kérdezi: „miért?”

Megkérdőjelezi a status quo-t. Ha valaki azt mondja: ilyet még nem csinált senki, megkérdezi: miért? Új utakra lép, ha jobb eredményeket érhet el rajta. Felforgatja a dolgokat, és azt is feltételezi, hogy bármit is csinál, egy éven belül azon is változtatnia kell. Minden szolgáltatásában és termékén feltünteti annak hatályát, újra meg újra megvizsgálja azok használhatóságát, relevanciáját.

  1. A sikeres vállalkozó jövőorientált

Meghallgatja ügyfelét, hogy azonosítsa a legégetőbb problémáit. Megelőző attitűddel törekszik arra, hogy értékeket teremtsen ügyfele számára. Nem csak vár arra, hogy az lehetséges ügyfelek felfedezzék őt. Nem fél a kudarctól, sőt, filozófiája inkább: “Soha ne félj a tévedéstől; de ne kövesd el kétszer ugyanazt a hibát”. Minden történésből tanulni igyekszik, a problémák megoldására összpontosít, nem pedig a jelen helyzetre.

S végül: a sikeres vállalkozó elkötelezettek a szenvedélye mellett. Már onnantól kezdve, hogy olyan vállalkozást alapít, amelyben azt teheti, amit szeret, és hivatásának élhet élete végéig. Ha valami nem szórakoztató, akkor igyekszik rájönni, hogy hogyan lehet azt kellemessé tenni, vagy hogyan lehet olyat tenni, ami szórakoztatóbb.

Ha visszatekintesz eddigi tevékenységedre, gondold át, hol áll vállalkozásod és hova akarsz eljutni. A fentiek közül melyik pont ismerős számodra – vagy legalábbis melyiket tudod megvalósítani? Mit tehetsz a vállalkozói gondolkodásmódod javítása érdekében? (ford.: MG)

F: http://blog.aiip.org/four-things-solopreneurs/ 2016. jún.

 

 

ADATVÉDELEM

 

A kormány szerint semmi baj nem volt a konzultációs honlapon futó orosz kóddal

Majd egy napig tartó hallgatás után közleményben reagált a kormányzati tájékoztatási központ a kérdésre, hogy miért is küldi el titkosítva egy orosz szerverre a kitöltők adatait a kormány nemzeti konzultációs honlapja. “A nemzeti konzultáció internetes honlapja minden tekintetben megfelel a szigorú törvényi előírásoknak” – kezdik a magyarázkodást arról, hogy a honlap miért küldi el harmadik félnek, külföldre a felhasználók adatait, amikor adatvédelmi nyilatkozatában ennek ellenkezőjét állítja.

F: https://444.hu/2017/04/09/a-kormany-szerint-semmi-baj-nem-volt-a-konzultacios-honlapon-futo-orosz-koddalhttps://444.hu/2017/04/08/orosz-kod-fut-a-kormany-nemzeti-konzultacios-weboldalan 2017. ápr. 6., 8.

 

 

ADATNYILVÁNOSSÁG

 

„Egy fél vesszővel sem igazodom” – Brückner Gergely: „Sok őszödi beszédet rögzítettem”

A Figyelő egykori, a minap Pulitzer-emlékdíjat nyerő oknyomozó újságírója azt mondja, bár a kormány bedarálja a médiát, azért meg lehet találni a sajtószabadság szigeteit. Brückner Gergely úgy látja, a média nálunk nem azért nem tölti be a nyugati típusú szerepét, mert a történeteket nem írják meg, hanem mert az ügyészség ritkán indít nyomozást. Azon döbbent meg leginkább, amikor kiderült: hatalmas vagyonú és befolyásos emberek fillérekért képesek lehajolni. Forrásainak többsége pedig paranoiás, talán nem alaptalanul.

F: https://www.mediapiac.com/mediapiac/Egy-fel-vesszovel-sem-igazodom/112998/ 2017. márc. 32.

 

Hogyan cserkésztem be Tiborcz Istvánt?

Szeretem a szép és jó ételeket, aktuálisan a Chef’s Table című Netflix-dokumentumsorozat a kedvencem, mert nézni is imádom a séfek munkáját. De amikor tavaly tavasszal felvetettem az egyik értekezleten, hogy szeretnék elmenni a Bocuse D’Or európai döntőjére, nem az járt az eszemben, hogy vajon mit fog kezdeni Széll Tamás a kecsegével. Egy másik fiatal, a maga területén sikeres férfi miatt akartam ott lenni a Hungexpon. Azt reméltem, hogy Tiborcz István a helyszínen fog drukkolni a magyar versenyzőnek.

F: http://www.direkt36.hu/2017/03/26/hogyan-cserkesztem-be-tiborcz-istvant/ 2017. márc. 26.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.