Közösségimédia-trendek és gyakorlatok – MIBE-klub

A Magyar Információbrókerek Egyesülete klubjának Szabó Edit Ditte, digitális marketing szakértő volt a vendége (jan. 17.). Néhány érdekes megállapítás:
    1. Használói tábor sorrendjében a közösségi platformok, világviszonylatban: Facebook, YouTube, Whatsapp, Instagram, Wechat, TikTok. Gyorsan növekedik: Pinterest,  LinkedIn.
    2. A közösségi média használatának legfőbb oka a személyes kapcsolattartás. Az idősebbek számára relatíve fontos az új hírekhez jutás előnye, a Z generáció számára kevésbé. “A TikTok a Z generáció piacát fogja uralni, míg az ezredforduló környékén születetteket hatékonyabban lehet elérni az Instagram és a Facebook kombinációjával.”
    3. A közösségimédia-tartalmak fejlesztéséhez adatokat szolgáltató portál pl.: DataReportal, Statista
    4. Három tartalomtípus népszerűsége növekszik: Be real tartalmak (inkább amatőr, mint szépen kidolgozott kép-és videótartalmak), felelősségvállalás téma (couse driven content), melyet jobban követnek a felhasználók a direktebb marketingtartalmakhoz képest, illetve a napirutin-tartalmak, azaz közönséges napi tevékenységek, pl. egy bookstagrammer esetében, aki bemutatja, hogyan ír.

A vendég a jelenlévők figyelmébe ajánlotta a témában frissen megjelent cikkeit is, amelyekből alább szemezgetünk.

Ditte friss cikke a trend témában 7 tippet ad, köztük:

  • jobban mennek a videós tartalmak (YouTube Shorts, TikTok) [a fenntarthatósági szempontokról nem esett szó – szerk.]
  • segít a MI a tartalomelőállításban (a marketingvezetők 73%-a használja már) a generatív alkalmazásait)
  • állj egy márkáddal összhangnak álló ügy élére. és posztolj a témában
  • a mikro-és nano-influenszerek nagyobb elkötelezettségük miatt hitelesebbek; mi is lehetünk ilyenek, vagy működjünk együtt velük
  • használj használó által generált tartalmakat (UGC-ket).

Ditte Algoritmus-etetés a közösségi médiában cikke felsorolja az Instagram, TikTok és a Facebook algoritmusainak legfőbb “gondolkodási sémáit”, megjegyezve, hogy ezek folyton finomodnak, változnak. Illetve tippeket ad arra, hogy ezek megismerésével hogyan érhetünk el nagyobb figyelmet. Pl.:

  • használjuk szervezeti profilunkat úgy, mintha személyes lenne (lájkoljunk, kommenteljünk stb. nevében)
  • generáljunk interakciót, szimpla közlések helyett kérdésekkel, vita indításával, játékkal stb.
  • legyen posztolási menetrendünk, legyünk kiszámíthatóak
  • partnereinkkel hajtsunk végre közös akciókat
  • figyeljük a forró témákat, s ugorjunk rá azokra, amelyek erősítik üzeneteinket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük