Hírlevél – 2012. december – 2013. január

Helló Graph Search, viszlát magánélet!

2013. január 24.

Lassan a Facebookot angolul használó magyar felhasználóknak is megérkezik a Graph Search, amellyel minden eddiginél könnyebben nyerhetünk ki részletes információkat barátainkról és azok barátairól. Új fegyvert kapnak kezükbe a féltékeny barátok, szülők. Vannak vicces, de félelmetes találatok is. Megmutatjuk, mire érdemes figyelni.
A Facebook Graph Search olyan keresőeszköz, ami személyre szabott keresési találatokat ad. Ez azt jelenti, hogy beállításoktól függően mindenkinek más jelenik meg, mindenki másokat talál meg. A Graph Search alapvetően a barátaink adatai között keres, viszont kedvesen felajánlja a keresési lehetőségek kiterjesztését ismerősök ismerőseire is, ha nem lennénk elég kreatívak.Úgy tűnik, teljesen kimaradni csak akkor tudunk, ha töröljük magunkat a Facebookról, hiszen a közösségi oldal rengeteget tud rólunk, a kontroll pedig nem teljesen van a felhasználók kezében.
F: http://index.hu/tech/2013/01/24/hello_graph_search_viszlat_maganelet/

 

Ötlet: Borszakértők segítenek a Tescóban
2012, dec. 14.

Egyedülálló szolgáltatást vezetett be a Tesco nyolc hipermarketjében: a normál mobiltarifával hívható számon a Magyar Sommelier Szövetség borszakértői segítenek a borválasztásban a vásárlóknak, az adott áruház teljes kínálatát figyelembe véve.
F: http://www.mmonline.hu/cikk/borszakertok_segitenek_a_tescoban

 

Piackutatás és big data
2013. jan. 25.

A big data nem csak a technika nyújtotta lehetőségekről szól, hanem arról, hogyan és mire tudjuk használni az adatokat. A Piackutatás blog egy remek sorozatban mutatja be a marketing szemszögéből a big data őrületet. Nagyon örülünk, hogy rátaláltunk erre a színvonalas blogra, mert számunkra izgalmas más szemszögből látni a területet.
F: http://kereses.blog.hu/2013/01/25/piackutatas_es_big_data

 

Szakmai forrás: Dotkom.blog.hu
2013. jan. 11.

A Dotkom blog tavaly ősszel ünnepelte második születésnapját. Olvasmányos, naprakész cikkeivel a technológia vívmányait egy újfajta megközelítésből vizsgálja és annak leginkább pénzügyi, gazdasági oldalára hivatott rámutatni. Interjú Somi András bloggerrel.
— Ezerféle forrásból dolgozom, amikben az a közös, hogy teljesen nyilvánosak. Vállalati közlemények, pénzügyi beszámolók és nemzetközi hírportálok, semmi meglepő. A jó elemzésnek szerintem nem a titkok kiszivárogtatása, hanem a nyilvános információk értelmezése és újabb nézőpontok megtalálása a célja. Az igazi “aha” élményt az adja, ha sikerül összekapcsolni egymástól látszólag távol eső dolgokat, amik ott hevernek mindenki szeme előtt, de nem vonta le a következtetést belőlük még senki. ..
F: http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/a_honap_gazdasagi_blogja_dotkombloghu.541986.html

 

Szakmai forrás: Wolfram – másképp
2012. dec. 11.

A három nagy (Google, Yahoo! és Bing) mellett manapság Siri sikerének köszönhetően a legismertebb alternatív kereső a Wolfram Alpha. A Wolfram Research nemes egyszerűséggel alapítója, Stephen Wolfram, nevét viseli. Mivel a híres keresővel már többször is foglalkoztunk (pl. itt, itt és itt) most a Wolfram kevésbé ismert termékeit mutatjuk be.
A Wolfram Research alapítója a ködös Albionban született és igazi zseni gyerekként a híres Eton College-ban töltötte középiskolás éveit, ahol annyira unatkozott, hogy 17 évesen inkább az Oxfordi Egyetemre ment fizikát tanulni. Még nincs húsz éves, amikor elhagyja Angliát és a Caltech doktorandusza lesz, húsz évesen pedig le is doktorál. 1987-ben alapította meg a Wolfram Research vállalatot, mivel úgy gondolta, hogy tudományos számításokhoz írt szoftverei nem jól hasznosulnak. A cég első terméke tehát egy programozási és fejlesztői környezet, a Mathematica, ami immár a kilences verziónál tart.
A Mathematica nagy előnye, hogy az ún. numerikus és szimbolikus matematikai módszerekkel is remekül elboldogul. A fejlesztés során a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektettek az adatok vizuális megjelenítésére is, ami a nyílt forráskódú programcsomagoknál csak mostanában került előtérbe. Az utóbbi években a párhuzamos feldolgozás is jelentősen fejlődött, a legegyszerűbb verzióban is elérhető 4 számítási szál (kernel) amit a modern többmagos számítógépek remekül ki tudnak használni. Ennek megfelelően a szoftver ára igen borsos, 815 dollártól kezdődik de találkozhatunk több mint ötezer dolláros verzióval is. Létezik külön webszerver megoldás és a big data terén alkalmazható grid verzió is. A Wolfram Alpha megjelenése tkp. ezen termékek főpróbája volt, ami egész jól sikerült, hiszen folyamatosan fejlesztik azóta is a rendszert.
F: http://kereses.blog.hu/2012/12/11/wolfram_maskepp

 

Ötlet: Twitter-hangulatindexet használhatnak a spekulánsok
2013. január 14.

Olyan kereskedési platformot indít egy londoni alapkezelő, amelyen a Twitter bejegyzések alapján készített hangulatindex segíti a befektetési döntéseket. Bár az ezt használó alap nem volt sikeres, az ügyfeleknek ezt az elemzést ajánlják – írja afinextra.com.
F: http://www.portfolio.hu/vallalatok/it/twitter-hangulatindexet_hasznalhatnak_a_spekulansok.178185.html

 

Marketing: Elevator pitch: néhány perc a liftben
2013. jan. 14.

Mit mondana, ha az irodaház liftjébe beszállna Ön mellé a vállalat vezetője, ahova éppen állásinterjúra igyekszik? Miről beszélne? Hogyan viselkedne? Mivel hívná fel magára a figyelmet? A tudatosan felépített elevator pitch egy eredményesen alkalmazható eladási technika, amelynek lényege, hogy érdemeinket kiemelő, figyelemfelkelő információkkal lássuk el a releváns hallgatóságot.
F: http://www.hrportal.hu/hr/elevator-pitch-nehany-perc-a-liftben-20130114.html

 

Vörös Október: új kibermaffia?
2013. jan. 15.

Követségeket, kormányzati és hadiipari szervezeteket világszerte összehangolt kiberkémkedési támadások érik – állítja a moszkvai székhelyű Kaspersky Lab informatikai biztonsági vállalat. A Vörös Október nevű támadássorozat elsődlegesen a kelet-európai országokat, a korábbi Szovjetunió tagjait és Közép-Ázsiát vette célba. Geopolitikai információk, hitelesítő, valamint személyes adatok után kutattak mobil eszközökön és hálózatokon. A valószínűleg oroszok által irányított művelet jelenleg is aktív.
F: Haszon hírek 

A szövegbe rejtett információ is szolgáltatható
2013. jan.

A tárgyaló felek elé kitett mobiltelefon alkalmazása előrejelzi a beszélgető partnerek versenyképességét a versenyképességi mutatóik alapján, javaslatokat adva a tárgyalás további menetére. Ez a vízió nyilván még futurisztikus, ám a csúcsvezetői nyilatkozatok rejtett szövegtartalma alapján következtetéseket levonni a képviselt szervezetek versenyképességi orientációira — ez már ma lehetőség. A GLOBE projekt kultúrakutatási módszertanával, valamint szövegelemzési módszerekkel sikerült kimutatni a versenyképességet előrejelző hatalmi távolság és az intézményi kollektivizmus szövegbeli jeleit. Mindez eszközt jelenthet egyebek mellett a szervezetfejlesztéssel, hírszerzéssel, HR-gazdálkodással foglalkozó szakembereknek is.
F: Vezetéstudomány, http://www.gmconsulting.hu/2013/01/hatalmi-tavolsag-es-intezmenyi-kollektivizmus-a-versenykepesseg-elorejelzese-szovegelemzessel/

 

IMPRESSZUM

MIBEhírlevél a Magyar Információbrókerek Egyesülete tagjainak készülő, havi hírlevél.

A szerkesztő örömmel várja ötletét, javaslatát és közreadandó híreket.

Mikulás Gábor mikulasg@gmconsulting.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük