Hírlevél – 2011. március

Ajánló
Kedves Olvasónk!

Ebben a hónapban is elkészítettük hírlevelünket, melyet ezúton is szeretnénk a figyelmedbe ajánlani. Foglalkozunk olyan témákkal, mint hogy mire használják a magyar emberek az internetet, vajon vásárlásra, szórakozásra, vagy mi áll érdeklődésük előterében? De kicsit kitekintünk egy pár magyar fejlesztésű kereső jelenlegi helyzetére is, vajon mire jutottak az elmúlt egy évben? Majd körüljárjuk azt a témát, hogy egy átlag netező kinek a véleményére ad egy termékkel kapcsolatban. Körbenézünk az Országos Meteorológiai Szolgálat háza táján is, ahol nemrégiben furcsa szerződésekre leltek. Az is érdekelt minket, hogy mit lehet tudni a GYES- módosítások hátterében álló hatástanulmányról.

Tartalom

1. Előrelátás a Google-lel és a Yahoo-val

2. Keresőteszt: mekkora az átfedés a Google és más keresők találatai között?

3. Nem robbantottak a magyar keresők

4. Vihar a meteorológusoknál, mert olcsón adták az időjárást

5. Nem publikus a GYES-módosítást indokló hatástanulmány

6. Kinek hisznek 2011-ben a netezők?

7. A magyarok elsősorban hírolvasásra használják a netet

Előrelátás a Google-lel és a Yahoo-val

A két keresőóriás egyaránt közzéteszi anonim módon használóinak keresési adatait. A Google Keresési trendek adatai 2004-ig visszamenőleg kereshetők. Az adatok jelzik az emberek figyelmének változását és a trendeket (melyek óvatosan ugyan, de előre is vetíthetők. A rendszer az általunk bevitt keresőkifejezéssel kapcsolatban megmutatja, hogy adott kifejezése keresések mely országokban jellemzőek, melyek a leginkább együttkeresett kifejezések, és melyek jelentenek növekvő, kiugró kereséseket. A Yahoo! hasonló szolgáltatása, a Yahoo Clues, az USA-beli adatokat tette kereshetővé, azt is csak az utolsó 30 napra korlátozva. E források adatai nem eléggé megbízhatóak a döntéshozatalhoz, de hasznosak annak megértésére, hogy hogyan kersenek,  gondolkodnak az emberek egy dologról, márkáról vagy személyről. Magyarországon abban a “szerencsés” helyzetben vagyunk, hogy előbb láthatjuk mint tapasztaljuk a nyugati trendeket. Idejében ébredő honfitársaink tehát az időeltolódásból kellő szemfülességgel hasznot is húzhatnak.

Mary Ellen Bates: Learning about searcher’s behaviour
Ref.: Mikulás Gábor
2011. február

http://www.batesinfo.com/Writing/Archive/Archive/feb2011.html

Keresőteszt: mekkora az átfedés a Google és más keresők
találatai között?

Megihletett minket a héten kirobbant Bing-Google másolási botrány, ezért mi is
összehasonlítottunk több keresőt a Google eredményeivel, mindenféle előítélet nélkül. Nem mondunk ítéletet, nem gyanúsítunk senkit semmivel, puszta számadatok következnek. Előbb azonban a módszer ismertetése. Kétszer tíz kifejezést futtattunk le különböző keresőkön: Ask, Bing, Exalead és Yandex, és persze a Google.com-on, de mindegyiken amerikai IP-címről, bejelentkezés nélkül.

2011. február 4.
http://kereses.blog.hu/2011/02/04/keresok_probaja

Nem robbantottak a magyar keresők

Egy éve indultak a magyar keresők, akkor még nagy reményekkel. Szolgáltatásokra és extrákra helyezték a hangsúlyt, relevánsabb magyar találatokat ígértek, hiszen a kifejezetten a magyar viszonyokhoz alakították őket. Hogy állnak egy év után? A Johu, a Szörcs és a Bluu volt a három jelentősebb magyar kereső, egy évvel ezelőtt még nagy lelkesedéssel vetették rá magukat a piacra. Azóta nagyon sok minden változott, voltak kisebb-nagyobb botrányok is, és nem mindegyik élte túl az első évet.

2011. február 5.
http://index.hu/tech/2011/02/05/hova_tuntek_a_magyar_keresok/

Vihar a meteorológusoknál, mert olcsón adták az időjárást

Problémás szerződéseket talált az intézmény felügyeletét ellátó környezetügyi államtitkár az Országos Meteorológiai Szolgálatnál (OMSZ). A vélelmezett szabálytalanságok egyrészt az időjárási adatok, illetve az OMSZ-nél készült időjárás-jelentések továbbértékesítésével, másrészt a szolgálatnál dolgozó meteorológusok médiaszerepléseivel kapcsolatosak.
Illés Zoltán államtitkár szerint a hasonló szerződésekben szereplő árak és a teljesítés értéke között semmilyen logikus összefüggés nem mutatkozott. Illés Zoltán azt is jelezte: megengedhetetlennek tartja, hogy a médiumokban fellépő és ott az OMSZ prognózisait elmondó meteorológusok magánemberként, saját magánvállalkozásaik nevében külön is számláznak az egyes tévéknek és rádióknak.

2011. február 17.
http://nol.hu/lap/mo/20110217-vihar_a_meteorologusoknal__mert_olcson_adtak_az_idojarast

Nem publikus a GYES-módosítást indokló hatástanulmány

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium szerint a GYES melletti munkavégzéssel kapcsolatos hatástanulmány nem nyilvános. Lapunk azután kérte a tárcától a dokumentumot, miután az általunk megkérdezett demográfus szakértők véleménye, valamint a kutatások szöges ellentétben álltak a minisztérium állásfoglalásával.

2011. február 18.
http://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/nem-publikus-a-gyes-modositast-indoklo-hatastanulmany-341341

Kinek hisznek 2011-ben a netezők?

A közösségi média hatalmat adott a fogyasztók kezébe azáltal, hogy mind az információt, mind a véleményüket (egy árucikkről, egy eladóról) sok emberrel megoszthatják. A Global WebIndex 2011-es kutatása, mely a Trendstream és a Lightspeed reserch adatain alapul, azt mutatja, hogy a közösségi oldalakon megosztott információkba vetett bizalom a 2009-es évhez képest 50%-kal emelkedett, miközben a TV-kbe, újságokba és más hírforrásokba vetett hit gyakorlatilag nem változott. Emelkedett a mikroblogokon (pl. Twitter) ajánlott termékek iránti bizalom is, mintegy 20%-kal. A „bizalom barométer” azt is kimutatta, hogy az emberek egyre kevésbé bíznak a „több embernek tetszik” / „person like me” típusú ajánlatoknak, miközben fontos – talán a legfontosabb – a barátok
véleménye, és emelkedik a szakemberek által tett ajánlatokba vetett hit is.

2011. február 20.
http://hirek.prim.hu/cikk/80910/

A magyarok elsősorban hírolvasásra használják a netet

Az aktív netpolgárok közel 90 százaléka elsősorban hírolvasásra, tájékozódásra használja a hálót, hivatalos ügyintézésre a válaszadók 46 százaléka, árukereső szájtok böngészésére 45 százalék használja a webet.

2011. március 2.
http://w3.prim.hu/cikk-proxy/81048/

 

IMPRESSZUM

A MIBE-hírlevél a Magyar
Információbrókerek Egyesülete tagjainak
készülő,
minden hónap elején megjelenő
hírlevél.
A szerkesztők örömmel várják ötleteiket,
javaslataikat és közreadandó híreket.

Borbély Szabina: szina86@gmail.com
Árki Péter: arkipeter@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük