Jelentkezz be leendő ügyfelednél úgy, hogy akarjon veled találkozni! – webinárium, okt. 20.
A MIBE meghívására egy órás, térítésmentes webes előadást tart 2020. okt. 20., 17.00-kor März Rajmund (Training Hungary) marketingszakember. Téma: hogyan tudsz eredményes frontkommunikációs üzenetet írni. Az előadó 2009 óta foglalkozik B2B értékesítéssel. Saját vállalkozásának egyik divíziója sikerdíjban segít partnereinek vállalati partnerkört építeni. Rajmund videó-beharangozója: https://youtu.be/8-pVI9TfckY
A webináriumunk azt a gyakorlati módszertant mutatja be, amivel elkezdhető kidolgozni a vállalati front kommunikáció. A rendezvény felépítése:
– Mennyi megkereséssel találkozunk és mire emlékszünk. Mi a legérdekesebb, és miért?
– Milyen pszichológiai folyamatok játszódnak le fejünkben egy ajánlat elfogadása esetén?
– Miért nehéz értékesíteni, avagy mikor vagy értékesítő és mikor eladó?
– Gyakorlati útmutató, hogyan kell egy front kommunikáció alap üzeneteit összeállítani
– Kérdések/válaszok
– Igény esetén kötetlen beszélgetés.
Részletes információ külön emailben, okt. 13-án, és a MIBE-holnapon.
Hogyan lehetne nagyobb, szélesebb körű hatást elérni a kutatásokkal?
Egy több mint 10 000 kutató motivációját, felelősségét, célközönségét, csatornáit és a szélesebb körű hatásokkal kapcsolatos mutatókat tartalmazó felmérés eredményei szerint a kutatók nagyobb hatást szeretnének elérni tevékenységükkel, de ehhez nincs meg a megfelelő tudásuk és készségük.
A kutatás hatásainak felgyorsítását zászlajára tűző díjnyertes Kudos szolgáltató kutatási projektje kutatók, egyetemi adminisztrátorok, finanszírozók más, a kutatások egyetemeken túli eredményességét szem előtt tartó szakember tapasztalatait összegezte. A 10.000 fős mintán végzett felmérés néhány megállapítása:
– A többség (95,3%) szélesebb körű hatásokat szeretne elérni munkájával
– A válaszadók fele (50,9%) felelősnek érzi magát a szélesebb körű hatások eléréséért, de az akadémiai csatornákra való folyamatos támaszkodás (pl. Tudományos publikációk, amelyeket ebben az összefüggésben 76,3% használ, és konferenciák, amelyeket 73,0% használ) annak megértése, hogy melyek a szélesebb hatások, vagy hogyan érhetők el a legjobban.
A válaszadók csaknem háromnegyede (73,7%) egyetértett abban, hogy a szélesebb körű hatásokra való fokozott figyelem fokozottabb együttműködést eredményezett az akadémiai és a nem tudományos szektor között, 77,0% -uk szerint ezt a munkáltatója várja vagy ösztönzi, és 46,9% -uk szerint mégis nem kapott kellő támogatást ezen a területen
A válaszadók mindössze 41,3% -a vélte úgy, hogy a munkáltatójuk által szélesebb körű hatásuk értékelésére használt mutatók, mutatók vagy elbeszélések alkalmasak a célra, 26,9% pedig úgy vélte, hogy a jelenlegi mérőszámok aktívan elriasztják az együttműködést a nem akadémiai szektorok kutatóival.
“Bár a kutatók felismerik a szélesebb körű hatások értékét, gyakorlati szinten kénytelenek őket megtenni az elérésükhöz szükséges lépésekkel” – kommentálta Melinda Kenneway, a Kudos vezérigazgatója. “Egyéni szinten hiányzik a tudás és a készségek, az intézményi szinten pedig nincs erőforrás az egyes kutatási projektek teljes potenciáljának megértéséhez és kiaknázásához. Ez a tanulmány számos lehetőséget azonosított új szolgáltatások és kezdeményezések számára, amelyek lehetővé tennék az csak az intézmények, hanem a kiadók, a társaságok és más kapcsolódó szervezetek is, hogy jobban támogassák a szélesebb hatások kialakulását. ” F: Information Today 2020. szept. 20.
Szakítások, házasságok – nem várt koronavírus-hatás (meglepő adatelemzés)
A koronavírus és a bezártság a kapcsolatokat is próbára tette, ez viszont kedvezett az ékszerek másodpiacának. Egyre több eladó és vevő jelent meg, ráadásul a járvány a gyémántbányákat is elérte, így többen keresgélnek a használt gyűrűk között.
Felpörgött a gyémántgyűrűk másodpiaca, a koronavírus-járvány ugyanis a párkapcsolatokra is hatással volt. A The RealReal és a Worthy viszonteladói és aukciós oldalak adatai szerint az eljegyzési gyűrűk iránti kereslet és kínálat is nő.
A The RealReal használt luxuscikkeket áruló, viszonteladói oldal adatai szerint eljegyzési gyűrűkből 47 százalékkal több érkezett a május és június közötti időszakban mint az azt megelőző két hónapban – írja Business Insider amerikai gazdaság hírportál.
A vállalat szerint a háttérben az állhat, hogy a karantén és a kijárási korlátozások komoly teszt elé állították a kapcsolatokat: egyesek közelebb kerültek és az eljegyzés mellett döntöttek, míg másoknak éppen az összezártság miatt lett világos, hogy külön utakon folytatnák.
A Worthy online piactér szakértői is hasonló trendet látnak: a hozzájuk beérkezett gyűrűk jellemzően két-három éves modellek, azaz az eladók valamilyen zátonyra futott kapcsolat emlékétől szeretnének megválni.
A jogi dokumentumokat készítését és nyomon követését biztosító amerikai cég, a Legal Templates az Egyesült Államokban idén március és június között a válás mellett döntő párok száma 34 százalékkal nőtt 2019 azonos időszakához képest. F: Napi 2020. szept. 26.
Az oknyomozás kezdete: a dokumentumok beolvasása, majd kulcsszavas keresések
Az ilyen nagyobb dokumentumkötegek feldolgozása először mindig azzal kezdődik, hogy beleolvasunk és különböző kulcsszavak mentén keresgélünk benne. Az iratokkal való ismerkedés után azonban igyekszünk valamilyen módszert kialakítani. Itt most az egyik elképzelés az volt, hogy a magyar bankokra fókuszálunk, és elkezdtük szisztematikusan kigyűjteni a velük kapcsolatos adatokat. Táblázatokba rendeztük az információkat, és különösen érdekelt bennünket az, hogy a magyar bankok hogyan járnak el, ha felmerül a gyanú valamelyik ügyfelükkel kapcsolatban.
Így bukkantunk rá a Guarantee Agency és az MKB tanulságos történetére, amelyet a fenti cikkben bemutattunk. F: Direkt36 támogatói hírlevél 2020. szept. 20.
Szakkönyvtárak és információszolgáltatási életciklusuk 1.
Nem csak az információnak, hanem az információs szolgáltatásnak is van életciklusa. Mindkettő függ a veszélyektől, politikától, környezeti tényezőktől és váratlan pusztulástól. Még a leghatékonyabb modelleknek is elég rugalmasnak kell lenni a túléléshez. A kiszolgált vállalatok és közösségek is fejlődnek. Ez az állandó változás nem mindenkinek nyilvánvaló, sokan az itt és most elv szerint gondolkodnak.
– A közelség és a státusz kevésbé számít: egy információs szolgáltatás életciklusa megmutatja, mennyire értékelik a használók a könyvtárat az idő múlásával. Finoman és hirtelen is változhat, hogy mi számít. Például a közelség mindig is sokat számított. Hogy a könyvtár a kutatóközpontok magja legyen. Ma viszont a szolgáltatások virtuális, online környezetbe tevődtek. Már kevésbé fontos a könyvtár fizikai közelléte. Ugyanígy az impozáns kinézet, kazettás mennyezet sem annyira fontos már.
– Mi számít most? Azok a könyvtárak kerültek jó pozícióba, amelyek érezték a fontosság eltolódását más irányba. Az interperszonális és kommunikációs készségekre helyeződött a hangsúly. Elmagyarázni az életciklus összetevőjeként megjelenő kutatást, hozzáférést, megőrzést. A célokat össze kell hangolni a kapcsolódó szervezet (vállalat) céljaival is. Nem minden cégvezető hisz a könyvtárak jövőjében. Az információs szolgáltatásoknak is elég hívogatónak kell lenniük, kiépíteni a saját márkájukat. Elmesélni a helyi sikereket, hogy minél több ember hallja. (ref.: Habók Lilla)
F: Information Today 2020. szept.
Így nyomoz a Direkt36 – inkább csak szóbeli fenyegetéseket kapnak
Kiegészítve az itt olvasható korábbi híradásunkat… [szerkesztői megjegyzésekkel]
Az oknyomozó Zöldi Blanka tapasztalata szerint a bizalmas információ megszerzése céljából elég messziről érdemes indítani a kérdezősködést. [Az információbróker esetében erre döntően nincsen szükség.] Ha a kérdezett személy érdeklődik a kérdező személy kilétéről, akkor be kell mutatkozni. Hibaforrás, ha az oknyomozó azonnal mikrofont dug a célszemély orra alá, hogy minél autentikusabb legyen az információ. Ám ilyen helyzetben a kérdezett hajlamos leblokkolni. Az pedig nem cél.
Adatgyűjtés. – Gyakori oknyomozó-eljárás a közérdekű adatigénylés, az információs törvényre hivatkozva. Változó, hogy a hatóságok milyen indokkal utasítják el. De olyan is van, hogy kiadják a kért adatokat. [Hírleveleinkben korábban szóltunk “kiadom, de mégsem” eljárásokról]. A bemutatott beszállítói projekt felderítésének esetében az információkat a hatóság nem adta ki, ezért pereskedés kezdődött ügyvéd bevonásával. A Direkt36 elvi, etikai alapon nem fogadja el, hogy fizessenek az információért. Inkább várnak: a bíróságok el szokták kaszálni a pénzkéréseket. Az adatokat papíron, más elektronikusan adják át. A papírforrásokat a szerkesztőségben beszkennelik, karakterfelismerik és kereshetővé teszik.
Előfordul, hogy a kérdezett szervezetek direktben nem válaszolnak, de pl. a Hír Tv felteszi a kérdést az illetékesnek.
Fenyegetés? – Kérdésre elhangzott: nem jellemző Magyarországon az oknyomozó konkrét megfenyegetése. De jogi fenyegetés előfordul. Jó hír azonban, hogy ezek eddig ezen a szinten is maradtak. Jellemzően a megjelenés előtti egy-két napban történnek, miután megkeresik az célszemélyt, hogy megmutassák neki, mit fognak róla megírni. Van, hogy jogász válaszol. Amikor agresszív választ kap a Direkt36, akkor saját jogászukkal újra átnézik az anyagot. Ezért a megjelenés után már ritkán van feszültség.
Gyakori, hogy provokatőrnek, féknyúzak, propagandistának, sorosistának stb. nevezik a Direkt36-ot. Tapasztalatuk szerint a stílus vadnyugatibbá vált mára, de újságíró-követést, adatfeltörés eddig nem tapasztaltak. Pethő András: sokkoló volt számukra a szlovák, illetve máltai újságíró-gyilkosság. Zöldi Blanka kifejtette: igyekeznek megelőzni a bajt: elővigyázatosságból Signal levelezési rendszert használnak, és járnak biztonsági kurzusokra.
Végellenőrzés. Megjelenés előtt újraellenőrzik a cikket, hogy a benne szereplő állítások mindegyike alátámasztható-e. Második szerkesztő is átnézi a cikket. A leggyakoribb általok tapasztalt hiba a narratív elfogultság, melyet igyekeznek kigyomlálni. Sáling Gergő: mivel a cikkekben objektív állításokra törekednek, nincsen nagyobb vita az oknyomozók között.
Az Ebben a szakaszban megesik, hogy megjelenés előtt összedől a cikk. Bár kizárni nem lehet ennek lehetőségét, a tervezési szakaszban igyekeznek mérsékelni. A sztori kiválasztásánál felteszik maguknak a kérdést: mi lehet belőle a minimum sztori? (A webes beszélgetés 2020. szept. 10-én hangzott el, lejegyezte: MG.)
Használható-e a bűnügyi statisztika?
Csakhogy nincs az a mennyiségű szkepszis, ami a hivatalos kriminál statisztikák értékelése során túlzottnak volna tekinthető. A szakmai trükkök egész arzenálja áll rendelkezésre ahhoz, hogy látványosan csökkenő bűnügyi görbéket lehessen előállítani. A bűncselekményi értékhatárok változtatgatása, a bejelentett vétségek hatósági „elsikkasztása”, a sorozat bűntettek eltérő regisztrálásának rafinált módozatai adott esetben mind a „nemes célt” szolgálják. A rendőrtábornokok egy része a fentiekre tekintettel nem is igen hitt az elmúlt évtizedekben az egyfajta számmisztikának tekintett kriminál statisztikában. Pintér Sándor jelenlegi belügyminiszter, volt országos rendőrfőkapitány viszont a régi iskola híve, ő nem utolsósorban a statisztikai mutatókkal méri a felderítő munka hatékonyságát. Még akkor is, ha a bűnözési görbék immár olyannak látszanak, mintha egyazon tervezőasztalon készültek volna: a grafikonok, katonás fegyelemmel, egyre csökkenő pályát írnak le.
A hatóságok által regisztrált bűncselekmények száma a 2010-es évek eleje óta (az akkori 447 ezerről) kevesebb mint a felére esett vissza (166 ezerre). F:
HVG (2020. aug. 20.)
Titkárt és alelnököt keres a MIBE
A feladatkör részletei a MIBE alapszabályában olvashatók. A gyakorlatban az egyesület tisztségviselői megosztják maguk között a munkát, mely értelemszerűen az évi három klub- és egy konferencia rendezvényeinek előkészítésében és lebonyolításában, valamint a tagnyilvántartásban, tagdíjak kezelésében csúcsosodik ki. A munkavégzés során felmerülő költségeket az egyesület téríti. További információ: 30 239-2293.
Szerkesztette: Mikulás Gábor mikulasg@gmconsulting.hu