Hírlevél – 2010. december

Ajánló
Kedves Olvasóink!

Az év utolsó hónapjában szeretnénk kedveskedni Önöknek néhány hírrel. Figyelmükbe ajánljuk a Google-t ért újabb kifogásokat, megtudhatjuk, hogy miért nem érdemes bízni ebben a hatalmas szolgáltatóban. Ezután felvesszük a harcot a spamek ellen, majd elgondolkozunk azon, hogy EU-s friss kutatási eredmények mindenki számára hozzáférhetőek lesznek. Végezetül Mary Ellen Bates tippjeit tárjuk Kedves Olvasóink felé, és két új magyar keresővel is foglalkozunk.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Sikerekben Gazdag, Boldog Új Évet kívánunk mindenkinek:

A Szerkesztők

Tartalom

1. Piackutatás – nemzetközi adatok az USA-ból

2. Blekko, a hű vadászkutya

3. Ne bízz a monopóliumban

4. Kereső tanfolyam fut a Kereső Világ blogon

5. Új hírgyűjtő oldal: Tallózó.hu

Piackutatás – nemzetközi adatok az USA-ból

Néhány hónappal ezelőtti hírlevelében Mary Ellen Bates térítésmentes nemzetközi
piackutatási adatbázisokra hívta fel a figyelmet. Pl.:
– Az US Department of Commerce’s International Trade Administration nemzetközi
kereskedelmi adatbázisa: http://www.trade.gov/cs/services.asp
– Az USCS által szolgáltatott Market Research Library felbecsülhetetlen értékű ingyenes, regisztrációhoz kötött forrás: www.buyusainfo.net.
– Egy ország üzleti viszonyainak bemutatásához: USCS Country Commercial Guides.
– Piackutatásra is használható: Market Research Reports
– Előrejelzés: Best Markets reports. Kitűnik belőle pl.: Japánban jók a kilátásai a zöld IT iparnak valamint a tengerentúli házas-sági piacnak.
Ezen adatbázisok hátránya, hogy az USA-érintette viszonylatokat mutatja, tehát pl. az India és Kína közöttieket nem. Előnyők, hogy ingyenesek, jól rendezettek és ötletadóak.

Mary Ellen Bates: The Market Research Library
Ref.: Mikulás Gábor
2010. augusztus

http://www.batesinfo.com/Writing/Archive/Archive/august2010.html

Blekko, a hű vadászkutya

Napjainkban az Internetes keresés egyik legnagyobb rákfenéje a spamek megnövekedett száma. Szinte kategóriától függetlenül vezethetik a keresőszoftverek a gyanútlanabb felhasználókat olyan oldalakra, melyek valójában csak csaliként használják a keresett terminusokat, hogy saját magukat reklámozzák, még akkor is ha egyébként semmi közük a keresés céljához, pusztán előfordul a kifejezés az adott oldalon.
A Blekko nevezetű, 24 millió dollárnyi tőke bevonásával készülő, egyelőre még béta
állapotban létező kereső ezt próbálja kiszűrni az ún. “slashtag”-elés segítségével.
A slashtag olyan egyszerű tag, amit leginkább Twitter-bejegyzésekhez szoktak csatolni a szerzők, melyek megjelenhetnek egy “/” vagy egy “#” karakter-előtaggal, mint pl. “#vorosiszap”, így az visszakeresésre alkalmas lesz, de legfőként a téma szempontjából releváns, hiszen maga az alkotó teszi azzá, úgy, hogy a hozzászólás témája esetleg konkrétan nem is jelenik meg a szövegben, pl. “Takarítják az utcákat. #vorosiszap”. Egy “#vorosiszap” slashtagre való keresés pedig az összes, így megjelölt találatot kiadja.

2010.
november 2.
http://kereses.blog.hu/2010/11/02/blekko_a_hu_vadaszkutya

Ne bízz a monopóliumban

Az internet felsőbbrendűségében gyanútlanul megbízó átlag felhasználó számára szinte észrevehetetlen Google trükköt leplez le egy frissen megjelent tanulmány. Legtöbbször a gyorsaság és a rutin miatt arra hagyatkozunk, hogy beírunk valamit a Google keresőjébe és az első találatok között megtaláljuk a legjobb eredményeket. Ez nem is egy valótlan elvárás, hiszen a Google algoritmusai elvileg ezt hivatottak biztosítani. Van azonban néhány kivétel…

2010.
november 22.
http://kereses.blog.hu/2010/11/22/ne_bizz_a_monopoliumban

Kereső tanfolyam fut a Kereső Világ blogon

2010 elején szinte egy időben két új magyar webkereső is megjelent (a Szörcs és a Bluu) a valamivel korábban indult Miner, Johu, és RichPOI után. Van, amelyik saját robotot működtet a weboldalak begyűjtésére, mások a nagy külföldi keresőgépek indexeit kérdezik le. A beépített magyar nyelvi eszközök (pl. szótövezés) mellett speciális kiegészítő funkciókkal, a találatok relevánsabb sorbarendezésével és újfajta megjelenítésével próbálnak minél több felhasználót – és ezzel együtt persze hirdetőt – magukhoz csábítani.
Bár teljesítményben, kiterjedésben nem versenyeznek a Google, Yahoo, Bing hármassal és a hosszabb távú fennmaradásuk is bizonytalan, de a magyarországi sajátosságokhoz való optimalizálásuk és újszerű megoldásaik miatt érdemes kipróbálni és esetleg alternatív eszközként használni vagy a laikusabb felhasználóknak ajánlani őket. Érdemes elolvasni az Origo összehasonlító tesztjét is.

2010.
november 29.
http://kereses.blog.hu/2010/11/29/kereso_tanfolyam_5_magyar_keresok

Új hírgyűjtő oldal: Tallózó.hu

Tallózó néven új hírgyűjtő oldalt indított a Hamu és Gyémánt Magazinkiadó. A honlap nemcsak gyűjti, hanem szűri és rendszerezi is a híreket. A napokban indította el a Hamu és Gyémánt Magazinkiadó a Tallózó hetilapjának online változatát. A Tallózó.hu a print lappal ellentétben naponta frissül, a tartalmak begyűjtése után szűri és rendszerezi a híreket. Ez azt is jelenti, hogy a portál figyel arra, hogy az ismétléseket, a sokszor újraközölt gyorsjelentéseket elkerülje.

2010. március 19.
http://kithirlevel.hu/index.php?kh=uj_hirgyujto_oldal_tallozo.hu

 

IMPRESSZUM

A MIBE-hírlevél a Magyar
Információbrókerek Egyesülete tagjainak
készülő,
minden hónap elején megjelenő
hírlevél.
A szerkesztők örömmel várják ötleteiket,
javaslataikat és közreadandó híreket.

Borbély Szabina: szina86@gmail.com
Árki Péter: arkipeter@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük