10. Konferencia: Hírigény és hírszolgáltatás

A Magyar Információbrókerek Egyesületének 10. konferenciája
2010. június 9. (Lurdy Ház)

Helyszíni beszámoló a konferenciáról: KonferenciaKlog

A KONFERENCIA PROGRAMJA

Balog Géza

Ínyencfalatok a vállalati információszolgáltatás boszorkánykonyhájából
dr. Balog Géza piacelemző, Infodok Kft.

Az átlagos információfogyasztónak se (munka)ideje, se (napi) rutinja nincs a saját piaca óriási hírözönében megkeresni a számára valóban fontos üzleti információkat. Egy információszolgáltatás sikeres indításához az információszolgáltató alapfeladata a megrendelő ki nem mondott szempontjainak megértése, keresőszavakká fogalmazása, a találtok válogatási szempontjainak nevesítése valamint eredményt prezentáló reporttal szem-beni formai igények közös kialakítása. Tapasztalatunkat a Piaci Hírlevél, Heti Akciós Hírlevél, Karrier Hírlevél és az Informatikai Innovációs Hírlevél történetével mutatjuk be.

Simon Ernő

Üzleti döntéshozó az információ célkeresztjében
Simon Ernő, főszerkesztő, Figyelő

Milyen hírekre, információra, elemzésekre, összefüggésekre kíváncsiak az üzleti döntéshozók? Mivel lehet felkelteni egy elfoglalt menedzser figyelmét, és hogyan lehet lekötni az érdeklődését? Mit keres egy üzletember az interneten, illetve mit egy heti magazinban? Szikár szakmai mélyelemzés vagy tartalmas, de olvasmányos megközelítés? Mitől működnek a személyes történetek? És mitől az adatsorok, táblázatok és grafikonok? Mikor fontosak az üzleti döntéshozóknak a „big business” véleményvezéreinek üzenetei?

Jasenszky Nándor

Hírigény – Hírszerzés – Hírértékelés – Információ
Jasenszky Nándor, Posys Kft.

„Mindent tudni akarok…!” – mondta az egykori rajzfilm főhőse. Ezt lehet, csak általában teljesíthetetlen igény. A jól megfogalmazott célok, az ehhez igazodó pontos hírigény fél siker. Az üzleti hírszerzés az infor-mációk gyűjtésének, feldolgozásának, értékelésének és elemzésének törvényes, ám sajátos szemléletű módja. Legfontosabb szolgáltatása, hogy egyedi adatgyűjtési és elemzési módszerekkel segít. Az előadás arról szól, hogy mi módon lesz az igényből, hírmorzsából hasznosuló információ.

Dóka Attila

A médiafigyelés eszenciája
Dóka Attila, ügyvezető helyettes, Observer Budapest Médiafigyelő Kft.

Korunk egyik jellemzője, hogy az elérhető információk száma hatalmasra duzzadt. Hogyan tudunk szelektálni az információk között, és, hogyan segít ebben a válogatásban egy médiafigyelő? Az infor-máció felhasználását törvény szabályozza. Hogyan érvényesül ez a médiafigyelő munkájában? A leg-teljesebb képet akkor alkothatjuk, ha az összegyűjtött információból kimutatást készítünk. Az így kapott médiaelemzés valójában a médiafigyelés eszenciája.

Csempesz Iván

A díjmentes tartalomfelhasználás hasznai és korlátai az üzleti környezetben
Csempesz Iván, webtartalom tanácsadó, Royalty Media Kft., a NAPI Gazdaság Partnere

A közelmúlt technológiai fejlődése – pl. RSS, webkettes alkalmazások, internet-penetráció növekedése – sok oldalról befolyásolta a tartalom-felhasználást. Az előadás példák segítségével áttekinti a tartalom-megosztás és követés kérdéseit, ezek hasznát az üzleti környezetben, a megbízhatóság kérdését (webkettes tartalomforrások vs. hagyományos tartalomszolgáltatók), a tartalom-felhasználás jogi korlátai. Válaszol arra is, hogy mely üzleti modellekben tanácsos a díjmentes tartalom-felhasználás alkalmazása, és melyekben nem.

Török Róbert

Szemantikus megoldások az MTI hírfeldolgozásában és adatbázis-szolgáltatásaiban
Török Róbert média üzletágvezető, MTI Zrt.

Az előadás fő témája, az MTI-ben 2008-ban bevezetett és azóta folyamatosan fejlesztett új Automatikus Kódolási Rendszer (AKR), főként szemantikai szempontokból történő bemutatása, ennek hatása az MTI hírfeldolgozására és adatbázis szolgáltatásaira. Az AKR hatása az integrált (fotó, szöveg, grafika) MTI-s adatbázisra.

Horváth Sándor Domonkos

Tartalomfelhasználás kapcsolatépítésre
Horváth Sándor Domonkos, igazgató, Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár

A könyvtár által megrendelt hírgyűjtő szolgáltatás hírei alkalmasak arra, hogy a szervezet információt szolgáltasson a felettes döntéshozók, partnerek és használói csoportok irányába egyaránt. A hagyományos könyvtári szelektív információszolgáltatás (SDI) alkalmazása a pr és kapcsolatépítését céljára.

Az előadásokat kerekasztal-beszélgetés követte. Morerátor: Dr. Kiszl Péter alelnök, MIBE, adjunktus, ELTE; felkért hozzászólók: Dr. Kerekes Pál informatikai szakértő és az előadók.




A MIBE korábbi konferenciájának előadásai megtekinthetők a mibeinfo.hu honlapon, illetve olvashatók az Információból üzleti érték – Az információbróker környezete és munkája c. könyvben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.