Az átlag felhasználókat célozta, de ma a társadalom legfelső 2-3%-a százaléka adja az olvasók 85%-át. Ők azok, akik a figyelemfelhívó cikkek (vö.: teaser-hatás) után mélyebb, testre szabott tanácsokat, szempontokat várnak – mondja Csernok Miklós, a Kiszámoló blog link tulajdonosa, okleveles szakközgazdász, pénzügyi tanácsadó. Így a vállalati pénzügyekben, bankban, biztosítási szakmában tapasztalt szakember egyéni és csoportos oktatást is kínál.
Van mit oktatni: közhely, hogy a kereskedő nemzetekhez képest alacsonyabb szintű a hazai pénzügyi kultúra. Így – legalábbis lakossági szinten – a legalapvetőbb zsigeri ismeretek elsajátítására is szükség mutatkozik. Pl.: ne költs többet, mint amennyit keresel, vagy: ne a vágyaid, hanem a kereseted szerint tervezzél. Ezeknek és hasonló alapismereteknek persze jó esetben már az óvodai, általános iskolai ismeretekbe beépítve kellene megjelenniük. Így mérsékelhetőek lennének akár társadalmi krízisek is.
Csernok Miklós több, mint 10 éves blog témáit ezek figyelembe vételén túl a kurrens nemzetközi trendek, illetve hazai friss történések alapján állítja össze. Saját motivációit sem rejti véka alá: azt is taglalja cikksorozatában (pl.: link , hogyan lehet blogírásból megélni. A blog további szolgáltatásként kalkulátorokat is kínál, illetve linkel, pl.: Hitelkalkulátor és hitelkiváltás-kalkulátor, Lakásvásárlás vagy -bérlés diákoknak, Lakáskiadás mint befektetés, Mennyit tegyünk el nyugdíjra.