A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen tartott Az új technológiák hatása a demokráciára című konferencia programja c. konferencia Közadatok hasznosítása szekciója a témát hatósági (Nemzeti Adatvagyon Ügynökség – NAVÜ Kft.), vállalkozói és közvetítői szempontból igyekezte vizsgálni. A NAVÜ képviselője is jelezte: csikorognak a fogaskerekek. A jogi szabályozás az EU szorgalmazása ellenére – még nem mondható eredményesnek. Illusztráció: […]
Közadatok hasznosítása – konferencia-szekció máj. 25-én
Az Információs Társadalom Kutatóintézet konferenciát tart “Az új technológiák hatása a demokráciára” címmel (szerda, 2022. máj. 25. 8:45 → 16:15). Részletes program itt olvasható. Az információt kereső szakember számára talán a legérdekesebb szekció:
További adatok a Rutgers Egyetemen zajló Chat-referenszről
Hajnal Ward Judit: – A tájékoztatási munkát célszoftverekkel rögzítjük, illetve értékeljük (Az egyetem szabályozza, hogy mit telepíthet a gépére, így pl. a Skype for Business alkalmazást felváltották más szoftverek (Zoom, Webex és MS Teams). – Chat- és email-tájékoztatásra a SpringShare LibAnswers alkalmazását használjuk, a munka naplózására is egységesen, együtt a csomag többi részével: LibGuides, LibInsight, […]
Ügyfélszolgálatok és egyetemi könyvtári tájékoztatók egyaránt “ticketelnek”
A hallgatók, oktatók és érdeklődők által feltett kérdések változatosak, a tárgyi és információkeresői szaktudást igénylő kérdésektől a legprózaibbakig. Van, hogy könyvtárban tartózkodó hallgatók szégyellnek a pulthoz menni, inkább online tesznek fel kérdéseket. Mondjuk: itt, mellettem nagyon hangosak, csináljanak valamit… Chat-en 2-3 könyvtáros vagy könyvtárszakos hallgató szolgálja 2-3 órás műszakban a 80.000 egyetemi polgárt a Rutgers […]
MIBE-klub: Tájékoztatást segítő alkalmazás – amerikai tapasztalatok
2022. máj. 11-én, 18.00-kor egyórás beszélgetés a Magyar Információbrókerek Egyesületének virtuális klubjában Hajnal Ward Judittal, a Rutgers Egyetem munkatársával arról, hogy hogyan tájékoztatnak sok ezer hallgatót – szoftveres alkalmazás támogatásával. Tájékoztatást segítő alkalmazás – amerikai tapasztalatok A moderátor, Takács Dániel (ELTE ÁJK) a beszélgetés során választ keres arra: – Hogyan lesz az ember könyvtáros Amerikában? – […]