Az E-Közszolgálati Tudományos Diákkör 17.30-tól tartja soron következő előadását (Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Épület, O-112-113 terem, Facebook-esemény: https://www.facebook.com/events/1030330153771671/ ). A rendezvény során Adatokból intelligencia – A független információs tanácsadó szempontjai címmel tart előadást Dr. Mikulás Gábor. A beharangozó: „Szeretnéd megtudni mi is az információbrókerség? Kíváncsi vagy, hogy milyen szempontok szerint választ egy információs tanácsadó? Mélyebb […]
Információbrókerség műszakiaknak
Hogyan lehet hatékonyan szakmai információhoz jutni és az információt továbbadni? Erre a kérdésre kereste a választ Mikulás Gábor az “Információbrókerség műszakiaknak” címmel 2018. március 13-i előadásán. Az előadáson arról is szó volt, hogy a hallgatók diplomájuk mellett az információs készségek birtoklásával hogyan jelenhetnek meg izgalmas szolgáltatásokkal szakemberként, vállalkozóként a piacon. Rövid beszámoló.
Praktikus infobróker-fogások, példák tükrében; MIBE-klub, 2017. dec. 5.
A klub résztvevői Mikulás Gábor független információs tanácsadó tapasztalatait hallgathatták. Néhány kiragadott részlet a beszélgetésből: – Az infobróker és a hírszerző közötti egyik jelentős különbség, hogy az előbbi ritkán áll fel íróasztala mellől. Ebből következik, hogy a projekt természete szerint működnek együtt a felek. – A munka talán leggyakrabban az interneten kezdődik, hogy aztán az […]
Gúnynevek és irónia is nehezíti a közösségi oldalak elemzését
Közösségi oldalak keresési lehetőségeivel, szabályaival és az elemzés nehézségeivel foglalkozott a Magyar Információbrókerek Egyesülete (MIBE) Keresés a közösségi médiában című konferenciája október 3-án – az előadók a Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a Pinterest oldalakat is érintették. Az alapvető ismereteken kívül szóba került az álhírek témaköre, és a Direkt36 újságírója gyakorlatban is szemléltette, hogyan […]
Keresés a közösségi médiában – konferencia 2017. október 3-án
A MIBE 2017. évi konferenciáján (program) ismét számos izgalmas kérdés előkerült. Néhány a rendezvény ideje alatt közreadott hír pl. a Facebook-használók jellemzőiről, a szemmel-füllel rendelkező hashtegekről, az Instagram-témáról. Fotók az eseményről: délelőtt, délután. A rendezvény előadásai voltak: Stratégiai és üzleti döntéstámogatás közösségi médiaelemzéssel – Szekeres Péter (ügyvezető, Neticle) Az adatvezérelt döntéstámogatás jó példája, hogy hogyan lehet közösségi […]