Életbevágó a térítéses információszolgáltatónak, hogy a marketing 4P-jét (magyarra fordítva: Product / termék, szolgáltatás, Price / ár, Place / értékesítési csatorna, Promotion / értékesítés-ösztönzés) 4C-vé fordítsa (Customer value / vevői érték, Cost / vevői ráfordítások, Covenience / vevő kényelme, Communication / kommunikáció). Mikulás Gábor előadásából – ppt – (nov. 28-i konferencia) a kommunikációt emeljük ki:
Reklám helyett a rátermettség, megbízhatóság kommunikálása lehet az információs szolgáltató eszköze. Ez pedig a pr (a tartós bizalmi kapcsolat megteremtésének és fenntartásának eszköze)
– Passzív eszköz: Meghallgatás, megfigyelés képessége
– Aktív eszköz: liftes szöveg, részvétel és előadás, tartalomszolgáltatás a célcsoport rendezvényein (konferenciák, klubok, levelezőlisták, Fb-csoportok stb.)
– A szolgáltatott információ minőségének kommunikálása
– A szolgáltatott információ formai és tartalmi megfelelése
– Utókezelés: új javaslat a szolgáltatott anyagban, post sales érdeklődések és új megkeresések.