„Hiteles pletykákat gyűjtök, emellett titkos beszállítói listát állítok össze. Ti is kerestetek már ilyeneket?” – Ez is elhangzott a szerdai online MIBE-klubban, mint figyelemfelhívás és a befogadó párbeszédre invitálása. A példában a beszélő átadja a szólás lehetőségét a partner szakmabelinek, hogy működjön a tudásátadás. Mary Ellen Bates szerint a sikeres beszélgetés 80%-át hallgatással töltjük – idézte Mikulás Gábor. Az elhallgatás ugyanakkor kétarcú – mondta Kóródy Judit. – Nem mindig a teaser-hatás indul be, ami olyan hiányos közlés, amely felszítja az érdeklődést a még meg nem ismert részlet iránt. Hanem kellemetlen csend, amit viszont nem szerencsés előidézni a befogadóban.
Az első találkozás célja megteremteni a második találkozásra való befogadói igényt. Ez lényegében megegyezik azzal, amit Takács Dániel mondott: neki saját projektötleteit kell feletteseivel elfogadtatnia. Ennek érdekében a döntéshozók szakmai céljaihoz kapcsolja saját közlendőjét.
Göbölyösné Mátrahegyi Anna: gyakorlottá teszi tagjait a BNI International üzleti klub, ahol a tagok rövid; fél, vagy egy perc alatti idő jut a bemutatkozásra. – Hasonlóan a Business Flow vagy a Vállalkozók Üzleti Köre rendszerében. Az utóbbiban bevált Kóródy Judit bemutatkozása: „A Telekom munkatársait látjuk el az üzleti döntésekhez szükséges információkkal”. E körben szintén a kapcsolatteremtés, egymás támogatása a cél.