Hírlevél – 2014. június

Marketing tippek és trükkök — MIBE-klub, jún. 26.

Marketing
tippek és trükkök címmel következő MIBE-klubunk jún. 26-án, a Telekom
budapesti székházában lesz (16.00-18.00). Házigazda: Kóródy Judit
(Infodok Kft.) és Mikulás Gábor (GM Info Consulting Kft.) A rendezvényre
szeretettel várjuk tagjainkat és mindenkit, aki egyesületünk iránt
érdeklődik. Jelentkezését kérjük, a wildgica@gmail.com –on W. Kovács Ágnesnek jelezze, melyre válaszul további információt küldünk.

—————————————————————————-

Így lett milliomos egy 17 éves a munkaközvetítésből

2007-ben
indította vállalkozását, amely a sharing economyn, azaz a megosztott
gazdaságon alapul. A brit Time Etc. egyfajta online
„szellemisegédmunkás-ügynökség”, amely összeköti a vállalkozókat és
kreatív, szellemi szabadfoglalkozásúakat a világ minden tájáról. A cég
tavaly a The Guardian újság Small Business (kisvállalati) versenyén
fődíjas lett a leginnovatívabb vállalkozás kategóriában.

A
birminghami vállalkozás két területre specializálódott:
projektmenedzsmentre és személyi asszisztenciára. Ügyfeleik olyan
elfoglalt menedzserek, kisvállalkozók, akiknek nincs idejük „ügyeket
intézni” vagy online marketinggel foglalkozni. A cégen keresztül
kiközvetített személyi titkárok például repülőjegyeket foglalnak New
York és London között az ügyfélnek. Vagy levelet írnak, szerveznek,
telefonálnak, segítenek szállást találni abban az országban, ahová az
ügyfél megy, stb.

F: http://hvg.hu/enesacegem/20140604_Igy_lett_milliomos_egy_17_eves_a_munkakoz 2014. jún. 4.


Értékes tudás a papírkupacból

Egy
szervezeten belül nap mint nap rengeteg dokumentum keletkezik. Érdekes
módon ezek többsége elektronikusan keletkezik, azaz számítógépen
valamilyen szövegszerkesztő program segítségével állítjuk elő. Mégis
csupán egy része jár be később digitális életutat, jelentős részük
ugyanis papírra kerül, és a megosztás módja is jellemzően analóg:
fénymásoljuk, futárral vagy postán juttatjuk el másokhoz, iratgyűjtőkbe
rendezve tároljuk. Míg másik részük soha nem válik analóggá,
elektronikusan osztjuk meg, továbbítjuk és tároljuk.

Könnyen
belátható, hogy a papír alapú dokumentumok tárolása drága (raktár kell
hozzá megfelelő infrastruktúrával, személyzettel), kezelése,
visszakeresése nehézkes. De – és erről a “de”-ről szólna e havi kiemelt
témánk – az elektronikus dokumentumkezelés is (DMS – document management
system) számtalan problémát felvet, miközben a dokumentum életciklusa
során olyan lehetőségeket ad, melyek nem csak az előírásoknak való
megfelelést biztosítja, hanem a szervezeten belül felhalmozódó tudás
menedzsmentjéhez is eszközöket ad.

F: http://bitport.hu/dokumentumkezeles-dms-honap-temaja-montana 2014. jún. 2.


Ingyenes céginformációs szolgáltatást nyújt a Corvinus és az Opten

Kockázatelemzési
információk is megtalálhatók az ingyenesen elérhető Nemzeti Cégtárban,
amelyet a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) és az Opten céginformációs
szolgáltató hozott létre.

Rostoványi
Zsolt, a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) rektora a Nemzeti Cégtár
bemutatóján kedden Budapesten elmondta: a szolgáltatás segíti az üzleti
döntések meghozatalát. Az információk révén javulhat az üzleti erkölcs,
visszaszorulhatnak a lánctartozások, az egyetemi hallgatók pedig
segítséget kapnak kutatásaikhoz azzal, hogy ágazat és régiók szerinti
pénzügyi adatokhoz jutnak – tette hozzá.

A www.nemzeticegtar.hu oldalon elérhető információs bázis alapja a cégbírósági információk
szűkített köre, így a tulajdonosok felsorolása, a jegyzett tőke,
valamint az éves mérlegekből átvett pénzügyi adatok – ismertette Pertics
Richard, a BCE Nemzeti Cégtár Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.     A
rendszerben szerepel az is, hogy a cég tulajdonosainak, illetve
vezetőinek milyen arányban vannak kiemelten magas kockázatú
vállalkozásai.

F: http://hirek.prim.hu/cikk/105237/ 2014. május 27.


Információvédelem

Globális adatszolgáltatási jelentés a Vodafone-tól — jelent rólunk

Nem
szerepel jól Magyarország a Vodafone úttörő átláthatósági jelentésében.
A dokumentum részletezi a globális cég együttműködését a különböző
nemzeti hatóságokkal, eszerint a legsúlyosabb problémát a hatóságok
közvetlen hozzáférése jelenti a szolgáltató rendszereihez. Nem tudni,
hogy Magyarországon biztosít-e ilyent a szolgáltató, ettől függetlenül
aggasztóan hiányosak a hazai adatok.

A
szolgáltató Magyarországra vonatkozó jelentése szerint az utolsó,
teljes adatokkal rendelkező évben (ez lehet 2013 vagy korábbi is) 75938
darab kommunikációs adatigénylésre vonatkozó kérést teljesített a
Vodafone. Ebben a számban nem szerepelnek a nemzetbiztonsági szolgálat
által gyűjtött adatok, ezekről még a Vodafone már aggregált statisztikát
sem közölhet az 1995. évi CXXV., a nemzetbiztonsági szolgálatokról
szóló törvény 62. paragrafusa értelmében. A szolgáltató értelmezése
szerint a hazai törvények tiltják az adatgyűjtés módjára, típusára
vonatkozó információk nyilvánosságra hozatalát, így a jelentésben erre
vonatkozóan nincs adat.

A
Vodafone jelentéséből kitűnik, hogy a hazai szabályozás egyáltalán nem
követi a nyugat-európai országokat, sőt, még a régiós társaktól is
messze elmarad, olyan országokkal van egy szinten, mint Katar,
Törökország, India és Albánia.

F: http://www.hwsw.hu/hirek/52401/vodafone-privacy-adatszolgaltatas-nemzeti-hatosagok-adatkozpont-snowden.html 2014. jún.  6.


55 személyes dolog, amit tud(hat) önről a Facebook

Hogy
a Facebook tudja a nevünket, az nem újdonság. A fejlesztések azonban
abba az irányba mutatnak: a közösségi oldal hamarosan minden
tevékenységünkről tudni fog, időnként anélkül is, hogy ezt közvetlenül
megadnánk neki.

F: http://hvg.hu/tudomany/20140526_55_dolog_amit_tudhat_onrol_a_facebook 2014. május 26.


Újít a Facebook: kihallgatja, hogy mit csinálunk, ha engedjük

A
Shazam dalfelismerő alkalmazáshoz hasonló új funkciót fejlesztettek a
Facebooknál. A Facebook app hangazonosítás segítségével képes lesz
felismerni, hogy melyik tévéműsort/filmet nézzük, dalt hallgatjuk éppen.

Technikai
érdekességként, a privát szféra korlátait tovább romboló adatvédelmi
nonszenszként és egy kényelmi újításként is felfogható a Facebook
mobilos alkalmazásaiba érkező új funkció. Az újítás lényege, hogy – a
funkció aktiválása esetén – a telefonunkon lévő Facebook app
“lehallgatja” környezetünket, és képes lesz felismerni a tévében futó
sorozatokat, illetve a hallgatott dalokat.

F: http://komlomedia.hu/hir.php?hir=4632#sthash.vUtVfTYu.dpbs#ixzz32dt9qP4B 2014. máj. 22.


Így töröltetheti magát a Google-keresőből

A
vonatkozó EU-s bírósági döntés után nem sokkal egy magyarul is elérhető
űrlapot hozott létre a Google, amelyen bárki kérheti, hogy töröljék a
rá vonatkozó cikkeket a kereső találati listájáról.

A folyamat leegyszerűsítésére a Google egy űrlapot hozott létre, ezt ide https://support.google.com/legal/contact/lr_eudpa?product=websearch kattintva érheti el. Az űrlapon a név és az e-mail cím megadása mellett
a személyazonosság dokumentummal történő igazolására is szükség van,
ehhez az érvényes vezetői engedélyének, nemzeti személyazonosító
igazolványának vagy más fényképes személyazonosító igazolvány (pl.
útlevél) képét kell feltölteni.

F: http://hvg.hu/tudomany/20140530_igy_toroltetheti_magat_a_keresobol 2014. máj. 30.


Internet: Újabb hírek a titkos adatgyűjtésről

A
külföldi jelhírszerzésre szakosodott amerikai Nemzetbiztonsági
Ügynökség (NSA) naponta több millió fotót gyűjt össze a digitális
kommunikációs csatornákból, köztük 55 ezer olyan nagyfelbontású
felvételt, amelyek arcfelismerő programokkal is elemezhetők.

F: http://www.mmonline.hu/cikk/internet_ujabb_hirek_a_titkos_adatgyujtesrol 2014. jún. 2.


Információforrások

A Google mindent tud a lakásodról (google econometrics)

A
tudás hatalom, az internet által dominált világban pedig a tudás
jelentős része a világhálón lelhető fel. Naponta több mint 6 milliárd
keresés történik a Google-ben és nem is sejtjük, hogy egy egyszerű
keresőkifejezés bepötyögésével mennyi mindent árulunk el magunkról. A
Google-nek már régóta létezik olyan – kutatók által is használt –
szolgáltatása, melynek segítségével megvizsgálhatjuk, hogyan alakultak
időben ezek a keresések, így következtetéseket vonhatunk le a netezők
gazdasági tevékenységével kapcsolatban is. Mi is éltünk a lehetőséggel
és megvizsgáltuk, a Google mennyire tudja számszerűsíteni lakásvásárlási
vágyainkat.

F: http://www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/a_google_mindent_tud_a_lakasodrol.200183.html 2014. jún. 19.


Magyarul is vásárolhat a világ legnagyobb kínai piacán

Elképesztő
méretek, elképesztő árumennyiség, elképesztő árak. Megnyitotta magyar
nyelvű honlapját a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi piaca, a
kínai Yiwu.

F: http://hvg.hu/kkv/20140617_Magyarul_is_vasarolhat_a_vilag_legnagyobb 2014. jún. 17.


Szűkszavúak a neten a hazai cégek

Míg
Nyugat-Európában az ipari beszállítók csaknem 75 százaléka elérhetővé
tesz részletes információkat a weboldalán a keresett termékről, addig
Magyarországon ez az arány csak 29 százalék. A magyar ipari cégek még
mindig elsősorban abból indulnak ki, hogy vevőik nem használják az
internetet, ami már rég nem igaz – állapította meg a Tablazat.hu online
beszerzői portál.

F: http://www.mmonline.hu/cikk/keveset_publikalnak_a_neten_a_hazai_cegek 2014. jún. 6.


Így leplezheti le, kik a barátok és kik az ellenségek a Facebookon

A Facebookon akár több száz úgynevezett „barátunk” is lehet, így nem árt, ha tisztán látjuk, mi a helyzet velük.

A
Kaspersky nevéhez fűződik a Friend or Foe (barát vagy ellenség) nevű
webalkalmazás, amely itt érhető el facebookos hozzáférésünk megadásával.
Az alkalmazás legelőször szorgos munkába kezd, és áttekinti
Facebook-fiókunkat, ami az aktivitásunk függvényében egy kis ideig azért
eltarthat.

Utána
viszont egy egészen különleges összegzést kapunk facebookozásunkról.
Balra találjuk a menüpontokat, és bármelyiket választjuk jobbra bontódik
ki a tartalom. Áttekinthetjük facebookos ismerőseink demográfiai
megoszlását (nálunk ez az opció valamiért nem működött), megnézhetjük az
összes fotót, amelyen betaggeltek bennünket, láthatjuk az összes
letöltött appot, és persze azt, hogy milyen engedélyeket adtunk nekik,
és ha úgy tetszik, azonnal törölhetjük is bármelyiket, például amelyiket
már hosszabb ideje nem használtunk (ezt is jelzi az alkalmazás). Az is
kiderül, ki csekkolt bennünket, akár az engedélyünk nélkül.

F: http://hvg.hu/tudomany/20140602_Igy_leleplezheti_le_kik_a_baratok_es_kik 2014. jún. 02.


Minden a marketingről White Paperben

Egy
könyvtárnyi White Paper tölthető le ingyenesen a SalesForce egyik
aloldaláról. A könyvecskék tematikusan a marketing minden fortélyát
felfedik, értékeit és stratégiai hasznunkat is megmutatják.

A
SalesForce nem először bizonyítja be, hogy a tartalommarketinggel
rengeteg embert csábíthatunk oldalunkra. Az egyik aloldalukan nem csak a
terméküket reklámozzák, hanem a marketingesek számára kiválóan
használható White Papereket is megjelentetnek.

Ezek
többsége persze az értékesítéssel foglakozik, de taláhatunk tartalom
marketing témákat, sales technikákat, infografika készítési tanácsokat.
Szó esik az értékesítés pszichológiájáról, a marketing automation
kérdésekről. SEO-ról, ROI-ról, mérhetőségről és szinte mindenről, ami
szükséges lehet egy marketinges munkájához.

A
hatalmas mennyiségű ingyenes információt kiegészítették videókkal,
webináriumokkal és négy különböző online laboratóriummal, ahol
megismerkedhetünk a folyamatok működésével, a mérési folyamatokkal.

F: http://www.digitalhungary.hu/marketing/Minden-a-marketingrol-White-Paperben/1162/#sthash.oXrzaooA.dpuf 2014. máj. 29.


Tudtad, hogy senki sem olvassa el ezeket a világmegváltó anyagokat? – Világbanki tanulmányok

Kevés
emberhez juthatnak el a Világbank szakértőinek tanulmányai, amelyek
pedig akár hasznosak is lehetnek a döntéshozók számára. A nemzetközi
szervezet friss adatai szerint ugyanis kiábrándítóan kevesen töltik le
pdf-anyagaikat.

Mi
történik akkor, ha az egész világot régóta nyomasztó problémára valaki
már megtalálta a választ, ám a megoldást egy pdf dokumentumban rejtette
el, amit soha senki sem fog elolvasni? – teszi fel a kérdést a
Washington Post a Világbank egy friss jelentésére (ez is pdf!)
hivatkozva. A washingtoni székhelyű nemzetközi szervezet – melynek
közgazdászai számos gazdaságpolitikai kérdésre keresik a választ
tanulmányaikban – elhatározta, hogy megkérdezi olvasóitól: olvassa-e
egyáltalán valaki ezeket a tanulmányokat, elemzéseket.

A
felmérés alapján arra a következtetésre jutottak, hogy az általuk
elkészített és pdf formátumban feltöltött tanulmányok közel egyharmadát
senki nem tölti le, egyszer sem. Az általuk készített anyagok 40%-át
pedig 100-nál kevesebb alkalommal töltik le – számol be az amerikai lap.
A dokumentumok csupán 13%-a ér el legalább 250-szeres letöltést.

Az
amerikai napilap persze azonnal hozzáteszi, hogy a Világbank oldalától
nem is várható el, hogy egy több ezer letöltést generáló portál legyen. A
tanulmányokhoz más úton is hozzá lehet jutni (feltöltés előtt
kinyomtatják és konferenciákon, valamint más rendezvényeken terjesztik).
És természetesen nem mindegyik tanulmány világmegváltó, de ezek alapján
a számok alapján számos hasznos ötlet és tanács veszik el a
süllyesztőben.

F: http://www.portfolio.hu/gazdasag/tudtad_hogy_senki_sem_olvassa_el_ezeket_a_vilagmegvalto_anyagokat.199200.html 2014. máj. 21.


Több millió magyar anyakönyvi adatai mikrofilmen

A
Magyar Nemzeti Levéltár Országos Levéltárában őrzött iratanyag
legkutatottabb, és az egyik legfontosabb része az anyakönyvek
mikrofilmanyaga. A régen az egyházak által készített születési-,
halálozási és házassági anyakönyvek több száz éves lapjai hosszú
folyamat eredményeképpen kerültek időtálló és jobban kereshető formába.

Ez,
a nyugodtan mondhatjuk, hogy kiemelkedő jelentőségű munka 1960-ban
kezdődött el. Hosszú előkészítés, számos tárgyalás és egyeztetés után
indult meg az ország 1895. év előtt keletkezett különféle anyakönyvek
reprodukciós feldolgozása, az anyakönyvek egymás utáni felvételezése,
filmszalagon történő rögzítése.

Magyarországon
1895-ig csak egyházi – felekezeti – anyakönyvezés folyt, és ebben az
évben váltotta fel a kötelező állami anyakönyvezés. Az 1895 előtti
anyakönyvek az egyházak, pontosabban a plébániák kezelésében voltak.
Legnagyobb részük a 18.–19. században keletkezett, kisebbik részük pedig
a 17., illetve a 16. századból maradt fenn.

F: http://mnl.gov.hu/visszapillanto_sajto_es_leveltar/tobb_millio_magyar_anyakonyvi_adatai_mikrofilmen.html 2014. máj. 21.


Frissítette algoritmusát a Google

Jelentősen
átalakult a találati lista a Google-ön, amely annak köszönhető, hogy a
keresőóriás ismét átalakította algoritmusát. Az adatokból úgy tűnik, a
mosatni változás vesztesei egyértelműen a nagy márkák.

F: http://hirek.prim.hu/cikk/105104/ 2014. máj. 20.


Szerkesztette: Mikulás Gábor mikulasg@gmconsulting.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük