Az “eladók” jól tudják kezelni az ügyfelek által megfogalmazott igényeket. Az “értékesítők” viszont a még meg sem fogalmazott igényeket is képesek megválaszolni. A különbség az információszolgáltatásokban is tetten érhető: gyakran kell kibányászni az ügyfélből, hogy mit és miért is akar pontosan. (Ez utóbbi kérdés nem indiszkréció, hanem a pontosabb válaszadás eszköze.)
A multinacionális vállalatok (vagy éppen kormányok) és a kisvállalkozások marketingkommunikációja közötti különbség az, hogy az előbbiek (jellemzően) stratégia mentén, az utóbbiak pedig inkább ad hoc, és gyakran érzelmek mentén kommunikálnak. Ha az előbbiek lehetőségeit akarjuk megragadni, akkor üzenetünk kommunikálását lépésekbe tudjuk rendezni. Például, hogy tudatosítjuk: az első üzenetem célja nem a végső siker learatása, hanem mondjuk, hogy elérjem: a lehetséges ügyfelem akarjon velem leülni tárgyalni, értékajánlatomat meghallgatni.
E frontkommunikációs eljárásokról a Magyar Információbrókerek Egyesülete szervezésében März Rajmund (Training Hungary) beszélt az október 20-i webes tréningen.