Hírlevél – 2010. január

Ajánló
Kedves Olvasóink!

Továbbra is
célkitűzésünk, hogy a szakma szempontjából érdekes híreket
összegyűjtsük, és
továbbítsuk Önöknek. Az új év első számában felhívjuk figyelmüket egy
több
országban folyó életminőséggel kapcsolatos kutatásra. De foglalkozunk a
közösségi hálózatokkal is, kiderül hírlevelünkből, hogy Oroszországban a
nyomozást segíti elő, míg az USA-ban a jogászokat, bírókat eltiltják a
kapcsolati háló építésétől. Hírt adunk a Google sajtófigyelő szolgálatának növekedéséről is. Kitérünk arra is, hogyan növekszik a digitális könyvek
eladási üteme, és mit tesznek az angol nyugdíjasok a könyvekkel.Mary Ellen
Bates marketingtanácsait is közkinccsé tesszük, hogy sikeresen kezdhessük az
új évet.

Tartalom

1. Milyen marketinggel kezdjük az új évet?

2. Életminőség a nagyvilágban

3. Nyomozási eszköz a közösségi
hálózat

4. Letiltották a jogászokat a közösségi
oldalakról

5. Újabb médiumok a Google sajtófigyelő
szolgálatában

6. Amazon

7. Könyveket égetnek a nyugdíjasok

Milyen marketinggel kezdjük az új évet?

1. Hívd fel bátran ügyfeleidet, kérdezve, hogy szerinte kik az
iparágában a feltörekvő cégek, akikkel érdemes felvenned a kapcsolatot?
2. Hívd fel ügyfeleidet. Ők ismernek téged, és lehet, hogy sikerül
elkapnod aktuális információs igényeiket.
3. Tekintsd át ügyféllistádat, értékeld ügyfeleidet, hogy hogyan
ismerted meg őket. S gondolkozz előre: hogyan tudsz hasonló módon újakat szerezni?
4. Nézd át közösségi hálózataidat. Ismerőseid ismerősei lehetséges
ügyfeleid.
5. Keress ügyfeled iparágában új témát, kihívást, és kínáld meg egy rá
vonatkozó keresési projekttel.
6. Írj egy cikket olyan lapba, amelyet ügyfeleid olvasnak.
7. Írj tíz blogbejegyzést, melyeket majd szépen adagolhatsz.
8. Készíts informális interjút a számodra még ismeretlen szakterületek
képviselőivel.
9. Ügyfeleid profiljában keress izgalmas témákat, pl. „a legérdekesebb
üzleti hírszerzési blogok”, tedd ki weblapodra vagy blogodra és biztosítsd, hogy ügyfeleid
ráakadjanak.
10. Küldjél ügyfeleidnek számukra érdekes cikkeket: „találtam és rád
gondoltam”.
11. Ülj le kollégákkal és gondolkodjatok el kölcsönös előnyöket nyújtó együttműködéseken.
12. Keress olyan alkalmat – akár mókásat is – mely ürügyén üdvözölheted
ügyfeleidet; lényeg, hogy szemük előtt legyél.
13. Küldjél születésnapi [vagy névnapi] üdvözletet ügyfeleidnek.
14. Hívd fel infobróker-kollégáidat, s kérdezd meg, hogy megy üzletük;
oszd meg számukra is hasznos információidat.
15. Hívjál fel olyasvalakit, aki dinamikus, pozitív látásmódú – hogy
mindez átragadjon rád is.
16. Olvass el egy hónapig egy rakás üzleti lapot, vágd ki az ügyfeleidet
érdeklő cikkeket és küldd el számukra postán a kivágatot.
17. Keress egy olyan egyesületet, melyet még nem ismersz melyben
lehetséges ügyfeleid a tagok.
18. Vegyél részt egy ügyfeleid számára érdekes egyesület helyi
rendezvényén. Beszélgess el az emberekkel, nem feltétlenül marketing céllal (nehogy elriaszd őket).
19. Szervezz találkozást céged tanácsadó testületével. Nincs ilyened?
Legfőbb ideje, hogy hozz létre egyet, akár virtuálisat, olyan emberekből, akiknek adsz a
vállalkozói, szakmai stb. tapasztalataira.
20. Tekintsd át szakmai ismeretségi körödet, listáidat, és frissítsd fel
azt.

Mary Ellen Bates: 20 Ways to Kick-Start Your Marketing
Ref.: Mikulás Gábor
2010. január 6.
http://www.batesinfo.com/Coaching/Coaching/IEnewsarchive/jan10.html

Életminőség
a
nagyvilágban

A
European Quality of Life Survey (EQLS) a European Foundation
(Eurofound) által
vezetett nemzetközi kutatás
adatfelvételére eddig kétszer
(2003 és 2007) került sor. Az adatállományban
az Európai Unió 27 országa
mellett Törökország, illetve a 2007-es hullámban Horvátország és Norvégia
adatai szerepelnek. A kutatás célja a tágan
értelmezett életminőség vizsgálata,
így a foglalkoztatottság, a jövedelem, az
iskolázottság, a
lakáskörülmények, az
egészség, a munka-család egyensúlya,
valamint az elégedettség témaköre
egyaránt
a kutatás fókuszában áll. Az adatok
felhasználásával készült
elemzések az
Eurofound honlapjáról érhetőek el: www.eurofound.europa.eu. Az
adatok (egyelőre csak a 2003-as hullámé) pedig
regisztrációt követően
elektronikusan is hozzáférhetőek a www.esds.ac.uk/findingData/eqlsTitles.asp címen.

2009. december
http://www.tarki.hu/hu/research/gazdkult/gazdkult_annex.pdf

Nyomozási eszköz a
közösségi hálózat

A
rendőrök vagy éppen a bírósági
végrehajtók előszeretettel keresik fel
a Facebook,
a MySpace vagy más közösségi
oldalak profiljait. Oroszországban
különösen nehéz
a bírósági
végrehajtók dolga, hiszen a nagy országban
könnyedén
eltűnhetnek a fizetni nem akaró vagy tudó emberek.
Éppen ezért új módszerhez
folyamodtak: felkeresték az Odnoklassznyiki nevű
közösségi portált. Itt
regisztrálnak, majd miután kiderítették,
hogy milyen név mögé bújt el a
keresett személy, megkeresik és
találkozókra hívják. Mivel a
behajtók, a
rendőrök és más hivatalok emberei gyakran
dögös bombázónak adják ki magukat,
így a körözött bűnöző vagy keresett
adós lépre megy. Az igazi meglepetés
azonban akkor éri, amikor a találkozóra
érkezve nem egy nőt, hanem néhány
morcos hivatali dolgozót találnak.

2009. december 14.
http://www.sg.hu/cikkek/71480/nyomozasi_eszkoz_a_kozossegi_halozat

Letiltották a
jogászokat a közösségi oldalakról

A
floridai etikai bizottság attól tart, hogy a
pártatlanság vélelme sérül a
közösségi oldalakon megjelenő kapcsolatok miatt.
Az
USA Florida államában az igazságügyi
etikával foglalkozó tanácsadó
testület megtiltotta az államban dolgozó
ügyvédeknek és bíróknak, hogy a
Facebookot vagy más közösségi oldalt arra
használjanak, hogy egymást
bejelölgetve kapcsolati hálókat
építsenek. A
már régóta érő határozatra
számítani lehetett, mivel korábban többen is
jelezték gondjaikat, majd egy
novemberi határozatban meg is fogalmazták, hogy a
jogászok kapcsolati hálója
információkat szolgáltathat ki, mellyel vissza
lehet élni, emellett
sérti azt
az elvárást, hogy a bíróknak
mindenképp pártatlanoknak kell látszaniuk.
Elképzelhető indoklás: egy adott ügyben
tárgyaló bíró facebookos „barátait” igyekeznek megkörnyékezni, vagy pedig – súlyosabb
esetben – kétségeket
támaszthat, ha az adott ügyet tárgyaló
bíró és ügyész/ügyvéd
„haverok” a
Facebookon. Valójában azonban az volt a
döntés hátterében, hogy az
igazságügyi
szakmán belül zajló választásokon a
jelöltek és híveik kampányra
használhatják
fel a Facebookot vagy más közösségi oldalt.


2009. december 15.

http://jogiq.com/2009/12/15/letiltottak-a-jogaszokat-a-kozossegi-oldalakrol/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Jogiq+%28JOGIQ+blog%29

Újabb médiumok a Google
sajtófigyelő szolgálatában

Újabb
médiumok – közöttük az amerikai Tribune, a
McClatchy, a Huffington
Post és
a Politico – kerültek be a Google internetes
óriáscég online
sajtófigyelő szolgálatába,
a cikkekről gyors
összefoglalót kínáló Fast Flipbe.

2009. december 18.
http://hirek.prim.hu/cikk/75989/

Amazon

Nem
lehetne pontosabban hangot adni annak, hogyan érte a
szakmabeliek többségét a Gutenberg-galaxis
utáni kor áttörését jelentő
karácsonyi esemény, mint ahogyan HSD tette blogjában “… az Amazon.com-on idén Karácsonykor
több digitális könyvet
adtak el, mint hagyományost. Éreztem, mint kutya az
esőt (persze hó
lett), hogy nincs igazam a korábbi e-book olvasóval,
olvasással kapcsolatos
ellenszenvemben, ugyanakkor mély zsigeri félelmet vált ki belőlem a hír
…”

2009. december 29.
http://hsd.klog.hu/?p=569
Áts József

Könyveket égetnek a
nyugdíjasok


magyar szokás szerint félelmünket üssük el
fekete humorral – kapcsoljuk össze az Amazon statisztikáját egy vitathatatlanul szomorú
hírrel: Angliában
már megvan az e-könyvolvasókkal feleslegessé vált hagyományos könyvek helye.
Ahogy az angol Metro írja, a
nyugdíjasok a jótékonysági boltokban
könyveket vesznek, mert így jutnak
legolcsóbban tüzelőhöz. 500 g könyv 5 penny, míg egy 20 kilogrammos csomag
szén
ára 5 font.

Ref.: Áts József
2010. január 5.

http://www.metro.co.uk/news/807821-pensioners-burn-books-for-warmth

IMPRESSZUM

A MIBE-hírlevél a Magyar
Információbrókerek Egyesülete tagjainak
készülő,
minden hónap első csütörtökjén megjelenő
hírlevél.
A szerkesztők örömmel várják ötleteiket,
javaslataikat és közreadandó híreket.

Borbély Szabina: szina86@gmail.com
Árki Péter: arkipeter@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük