A Magyar Információbrókerek Egyesülete klubjának Szabó Edit Ditte, digitális marketing szakértő volt a vendége (jan. 17.). Néhány érdekes megállapítás:
-
- Használói tábor sorrendjében a közösségi platformok, világviszonylatban: Facebook, YouTube, Whatsapp, Instagram, Wechat, TikTok. Gyorsan növekedik: Pinterest, LinkedIn.
- A közösségi média használatának legfőbb oka a személyes kapcsolattartás. Az idősebbek számára relatíve fontos az új hírekhez jutás előnye, a Z generáció számára kevésbé. “A TikTok a Z generáció piacát fogja uralni, míg az ezredforduló környékén születetteket hatékonyabban lehet elérni az Instagram és a Facebook kombinációjával.”
- A közösségimédia-tartalmak fejlesztéséhez adatokat szolgáltató portál pl.: DataReportal, Statista
- Három tartalomtípus népszerűsége növekszik: Be real tartalmak (inkább amatőr, mint szépen kidolgozott kép-és videótartalmak), felelősségvállalás téma (couse driven content), melyet jobban követnek a felhasználók a direktebb marketingtartalmakhoz képest, illetve a napirutin-tartalmak, azaz közönséges napi tevékenységek, pl. egy bookstagrammer esetében, aki bemutatja, hogyan ír.
A vendég a jelenlévők figyelmébe ajánlotta a témában frissen megjelent cikkeit is, amelyekből alább szemezgetünk.
Ditte friss cikke a trend témában 7 tippet ad, köztük:
- jobban mennek a videós tartalmak (YouTube Shorts, TikTok) [a fenntarthatósági szempontokról nem esett szó – szerk.]
- segít a MI a tartalomelőállításban (a marketingvezetők 73%-a használja már) a generatív alkalmazásait)
- állj egy márkáddal összhangnak álló ügy élére. és posztolj a témában
- a mikro-és nano-influenszerek nagyobb elkötelezettségük miatt hitelesebbek; mi is lehetünk ilyenek, vagy működjünk együtt velük
- használj használó által generált tartalmakat (UGC-ket).
Ditte Algoritmus-etetés a közösségi médiában cikke felsorolja az Instagram, TikTok és a Facebook algoritmusainak legfőbb “gondolkodási sémáit”, megjegyezve, hogy ezek folyton finomodnak, változnak. Illetve tippeket ad arra, hogy ezek megismerésével hogyan érhetünk el nagyobb figyelmet. Pl.:
- használjuk szervezeti profilunkat úgy, mintha személyes lenne (lájkoljunk, kommenteljünk stb. nevében)
- generáljunk interakciót, szimpla közlések helyett kérdésekkel, vita indításával, játékkal stb.
- legyen posztolási menetrendünk, legyünk kiszámíthatóak
- partnereinkkel hajtsunk végre közös akciókat
- figyeljük a forró témákat, s ugorjunk rá azokra, amelyek erősítik üzeneteinket.