A közösségi iroda / coworking office lehetőségei – ELMARAD!

Kereslet és kínálat a közösségi irodában, milyen a várható jövő, van-e tere az információs és szervezési értékhozzáadásnak?
2024. október 16. Néprajzi Múzeum, Budapest; Dózsa György út 35.

Részletes program:

10.00 Köszöntő: Novák Gabriella marketing főosztály-vezető, Néprajzi Múzeum

(A húsz perces előadásokat 10 perces kérdés-felelek követi.)

10.10 Szolgáltatói és használói igények párosítása – a friss felmérés eredménye – Dr. Mikulás Gábor (MIBE)
Felmérést készítettünk (ld. alább!) a közösségi irodák szolgáltatóinak és (potenciális) használóinak megkérdezésével. Az előadás bemutatja ennek eredményét, és néhány felvetést fogalmaz meg lehetséges fejlesztésekre.

10.40 Innováció és inspiráció: hogyan formálja a coworking a munkavégzés jövőjét? – Filep Szilvia (coworking szakértő, a Coworking Hungary Szövetség alapítója)
A coworking irodák egyedülálló lehetőségeket kínálnak a kreativitás, az együttműködés és az innováció terén. Átalakítja a dinamikus munkakörnyezet a hagyományos munkavégzés paradigmáját, és hozzájárul a jövő munkahelyi kultúrájához és produktivitásához.

11.10 Idegenekből közösség – Levendel Áron, társalapító, ügyvezető, KAPTÁR
“Ide az iroda miatt jönnek, es a közösség miatt maradnak” — mondta az egyik tagunk találóan, es tényleg, a KAPTÁR-ban nem csak jól dolgozni könnyű, hanem megtalálni, elérni azt, amit keresünk. Mutatom, hogy csináljuk.

11.40 Szünet

12.10 Közösségi irodák ingatlanos szemmel – Czinkóczi-Dori Szilvia ingatlan projekt tanácsadó, (Forrás Inspiratív Közösségi Iroda, Kecskemét)
A coworking, mint iroda-, asztal bérlési forma összehasonlítása a klasszikus irodabérléssel. Milyen előnyei és hátrányai vannak a közösségi irodáknak? Az előadást konkrét magyarországi példákkal fűszerezem.

12.40 Köz- és szakkönyvtári lehetőségek és tapasztalatok – Takács Dániel (ELTE Állam- és Jogtudományi Kar Könyvtára)
A hagyományos könyvtári funkciók térvesztése mellett lehet-e a közösségi iroda az egyik ígéretes eszköz? Áttekintünk több, vegyes eredményű hazai és nemzetközi kísérlet, és levonjuk a következtetéseket.

13.10 Ebéd

13.50 Coworking, üdülőövezetben – tapasztalatok és kilátások – Horváth Tamás (Parókia Coworking, Káptalantóti)
Szóba kerül a távmunka, a vidéki élet előnyei, a Balaton környéke, és a szolgáltatás, ami közösségfejlesztés is egyben. Üzleti modellünkkel latolgatjuk: hosszabb távon megteremtődhet-e közösségi iroda képében a távolról is vonzó helyi információs központ?

14.20-15.20 Kerekasztal

Részvételi szándékodat okt. 9-ig itt jelezd. Részvételi díj: 15.000 Ft, egy szervezettől 2 fő: 25.000 Ft, MIBE-tagoknak, közintézményi munkatársaknak és nappali tagozatos hallgatóknak 7.000 Ft, okt. 9-ig utalva a 11991102-06312392-10000001 MIBE-számlára, „konferencia” és a résztvevő nevének megjelölésével. Helyben fizetve +2.000 Ft. A részvételi díj tartalmazza a büféebédet és a frissítőket.

Támogatók: Néprajzi Múzeum, Bács-Kiskun Vármegyei Iparkamara, KIT Hírlevél

Az első előadásban bemutatandó friss felméréshez Te és érintett ismerőseid is hozzájárulhatnak:

1. Gondolkodsz-e közösségi iroda (coworking office) működtetésében?
Ha felmerült a lehetőség, vagy a kíváncsiság, töltsd ki az alábbi, 5 perces, anonim felmérést, melyet tapasztalattal rendelkező vagy lehetséges szolgáltatóknak szól.
Szolgáltatói oldali kérdőív: https://forms.gle/ct4ntqg6XcGMu5Ub8
2. Ha a közösségi iroda (coworking office) szolgáltatás tényleges vagy lehetséges igénybe vevőivel kapcsolatban vagy – pl. bt., kft., civil szervezet stb. -, bártan küldd nekik tovább ezt a linket, hogy az ő igényeik is nagyobb figyelmet kaphassanak – a szolgáltatás fejlesztése érdekében.
Ügyféloldali kérdőív https://forms.gle/XprvqZc2iXZi4dTf7
Kitöltési határidő: 2024. szept. 30. Az eredmények bemutatása: 2024. okt. 16.

Digitális lábnyomunk csökkentése – MIBE-klub volt jún. 20-án

Dr. Horváth Ádám Béla közgazdász, hírszerző, egyetemi adjunktus, megmutatta, melyek a széthagyott információmorzsáink, példákat hozott, miért jelenthetnek kockázatot. Elmondta: nem is olyan bonyolultak és költségesek e morzsákat elemző technológiák. Mutatott gyakorlatot arra, hogyan lehet a nem kívánatos “digitális lábnyomokat” eltüntetni. A klub célja szerint olyan kompetencia átadása volt, amivel az információbiztonsági kockázatok csökkenthetők. A miheztartás […]

Coworking office / közösségi iroda – tapasztalatok és lehetőségek – őszre tolva!

Több hazai kísérlet és gyakorlat mutatja a coworking office-ok, azaz közösségi irodák terjedését Magyarországon is. A konferencián friss használó- illetve szolgáltatói oldali felmérési eredményekkel, szolgáltatói tapasztalatokkal járjuk körül a témát. A konferencián az előadók mutatják be a tapasztalatokat és lehetőségeket. Emellett ismertetünk két friss felmérés eredményét, melynek adataihoz Te és érintett ismerőseid is hozzájárulhatnak: 1. […]

OSINT – Etikai és jogi korlátok

Az OSINT eszköztárát első megközelítésben bárki használja, aki nyílt forrásból adatot gyűjt bármiről vagy bárkiről, de egyes szakterületek ezt a munkát professzionálisan űzik. Ilyenek lehetnek a rendvédelemi szervek, nemzetbiztonsági szolgálatok, jogi irodák kiszolgálói, tőzsdei elemzők, járványügyi szakértők, adatújságírók stb. Az OSINT eszköztára az egyszerű online kereséstől kezdve a mesterséges intelligencia teljes arzenáljának bevetéséig a teljes […]

Közösségimédia-trendek és gyakorlatok – MIBE-klub

A Magyar Információbrókerek Egyesülete klubjának Szabó Edit Ditte, digitális marketing szakértő volt a vendége (jan. 17.). Néhány érdekes megállapítás: Használói tábor sorrendjében a közösségi platformok, világviszonylatban: Facebook, YouTube, Whatsapp, Instagram, Wechat, TikTok. Gyorsan növekedik: Pinterest,  LinkedIn. A közösségi média használatának legfőbb oka a személyes kapcsolattartás. Az idősebbek számára relatíve fontos az új hírekhez jutás előnye, […]