Szakmai támogató: Magyar Public Relations Szövetség, 2008. június 3., Trófea Grill Étterem
ELŐADÁSOK
InfoPRofik – bizalomépítés az információs szférában
Dr. Kiszl Péter alelnök, MIBE; egyetemi adjunktus, ELTE
A személyre szabott információt nyújtó szakember szolgáltatása bizalmi viszonyt feltételez. A reklámmódszerek nem működnek, sőt, bizalmatlanságot kelthet a rámenősség. Az ügyfelek ugyanis jellemzően olyan kérdésekben keresnek tanácsot, információt, melyek gyakran önmagukban is bizonyos diszkréciót igényelnek – legalábbis a versenytársak irányában. A pr – mely a bizalomkeltést és -fenntartást szolgálja – jó eséllyel alkalmazható kommunikációs eszköz. Az információbróker esetében a pr alapvetően a (potenciális) megrendelők köre felé irányul, de van értelme versenytársak és partnerek vagy éppen információforrások felé irányulónak is. Ezt foglaljuk össze röviden gyakorlati példákkal, és vezetjük fel a többi előadás témáját.
A használók fizetési hajlandósága – tapintatos kommunikáció a térítéses információszolgáltatás irányába
Czupi Gyula, igazgató, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa
Kérdések az előadásból: Próbált már könyvet eladni a könyvtárban? Selejtezett és új könyvek eladásnak esélyei. Milyen jó lenne egy kávé mellett átlapozni a mai sajtót a könyvtárban! Mi történik, ha tényleg van rá mód? Az operációs rendszer vagy a sebesség a meghatározó, ha internetezni akarok? Mi következik a válaszból anyagiak tekintetében? A térítéses információszolgáltatás lehetősége, ill. esélye a közkönyvtárakban.
Majd ők figyelnek helyettünk – Az információbróker helye a figyelemgazdaságban
Füleki Dániel Ph.D., egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem, E-business Kutatóközpont
Miért nem éri meg egy vállalkozásnak, hogy maga kutasson fel piaci információkat a nyíltan elérhető forrásokból, miért éri meg megbízni egy infobrókert? Hogyan kommunikálható ez a szolgáltatás a zajos információs környezetben? E mechanizmus leírására vállalkozik az előadás.
Ki hallott már ilyet? [a szakma pr-je]
Ferling József, ügyvezető, kommunikációs tanácsadó, ügynökségvezető
A tájékozottság jelentős mértékben csökkenti az infarktus kockázatát. Menedzserek körében végzett vizsgálatok igazolhatnák, hogy a pontos, és időben összegyűjtött, testre (azaz cégre vagy projektre szabott) információk kedvező hatással vannak az emberi szervezet működésére. Csökkentik a stresszt, megelőzik a magas vérnyomás kialakulását, lassítják a ráncok kialakulását. Az immár klinikai engedélyekkel is rendelkező terápia magyarországi szakértői nem az asztrológusok, nem a pszichiáterek, nem kozmetikusok, hanem a hivatásos információbrókerek. A felsorolt szakmák iránt megnyilvánuló kereslet tartósan magasnak mondható. De ki hallott már Magyarországon információbrókerekről? Az előadás azt a kérdést feszegeti, hogy mit kellene tenni azért, hogy ez ne maradjon így?
Web2.0, és ami mögötte van
Siska Mátyás, üzleti kommunikátor, online kommunikációs tanácsadó, az Inuit Network marketing vezetője
Hogyan és miért jött létre, mit jelent és merre tart a „web 2.0” jelenség? Hogyan változott a web 2.0 elterjedésével az információáramlás? Milyen hatásai vannak a trendeknek az információ mennyiségére és minőségére nézve? Hogyan lehet és hogyan nem szabad a web 2.0 jelenséget testreszabott információs szolgáltatások pr-jében kihasználni?
Ügyféltapasztalatok az információs tanácsadásról – svéd, magyar, izlandi, dán és kanadai visszajelzések
Mikulás Gábor, tanácsadó, GM Consulting
Az előadás egy két évvel ezelőtti nemzetközi felmérés eredményét ismerteti (melyben a MIBE is részt vállalt), mely az információs tanácsadók ügyfeleinek tette fel az alábbi kérdéseket: miért volt szüksége információs tanácsadóra, hogyan talált rá, benyomások az együttműködésről, tapasztalatok a munka során, az infobróker öt legfontosabb képessége, ajánlja-e másoknak az információs tanácsadót?
A panelben (az előadókon túl):
Kóródy Judit (Infodok Kft.), Gelényi Csaba (EPPA Kft.)