2014. november 13. Hotel Mediterrán****
A program letölthető PDF-ben »
Program:
Dr. Mikulás Gábor: Elvárások és lehetőségek a térítéses szolgáltatás fejlesztésében
Könyvtárbeli könyvek hangsúlyának csökkenését a használói elvárások változása teszi szükségessé. Ahogyan a könyvtárak potenciális térítéses szolgáltatása is elektronikus forrásokra, elektronikus csatornákra és ügyfélközpontú szemléletre, kommunikációra épül.
Dancs Szabolcs: ELDORADO: digitális tartalomszolgáltatás európai módon
Az ELDORADO célja, hogy a felhasználók által keresett dokumentumokhoz jogtiszta hozzáférést nyújtson, függetlenül attól, hogy a kereskedelmi forgalomból már egy ideje kikerült, vagy a kurrens piacon jelenleg is elérhető műről van szó. A rendszer szolgáltatási spektruma az egyszerű digitálismásolat-küldéstől az online olvasáson át az elektronikus kölcsönzésig terjed, tartalma az együttműködő könyvtárak, de mindenekelőtt az OSZK állományára épül.
Czupi Gyula: Tájékoztatás elektronikus forrásokból, és elektronikus forrássá tett helyismereti anyagokból
A helyismereti szolgáltatások a nagyobb közkönyvtárak unikális gyűjteményei, melyek digitálisan szolgáltatva a használók asztali, vagy éppen mobil gépéről – a HOL-MI szolgáltatást tekintve akár az érintett helyszínen, utcában sétálva is.
Lukácsné Varga Judit: A polctól az egérig – a Budapesti Corvinus Egyetem Központi Könyvtárának tapasztalatai a tájékoztatásban
Az előadás a Budapesti Corvinus Egyetem Központi Könyvtárában zajló, klasszikus értelemben vett tájékoztató tevékenység változásait igyekszik felvázolni, nagyjából a 90-es évektől napjainkig. Felhasználói igények, rendelkezésre álló források, könyvtárosi attitűd, változó környezet.
W. Kovács Ágnes: Praktikus fogások a webes tájékoztatásban
Jelentős időmegtakarítást és használói elégedettséget érhetünk el a használói kérdések webes források általi megválaszolásával. Az ehhez használatos keresési technikák és forrásismeret hasznos eszköze a könyvtárosnak és információs tanácsadónak, melybe beletartozik a lehetséges veszélyek elkerülésének technikája is. Erre mutatok gyakorlati példákat (saját keresések példái, elvek, veszélyek, használók oktatásának kérdései).
Dr. Balog Géza: A nagyvállalati információigények változásai és a Könyvtár szolgáltatásai
Minden vállalkozás versenyképességét jelentősen elősegíti, ha gyorsan és pontosan jut hozzá az üzleti döntésekhez szükséges információkhoz. Milyen szakmai tudásközpontra van szüksége egy nagyvállalatnak? Hogyan szolgáltatunk információt ma, és hogyan fog változni a jövőben a vállalati ismeretkezelés folyamata?
Göbölyösné Mátrahegyi Anna: Mitisír a hogyishívják? – a sajtófigyeléstől a médiaanalízisig
Kurrens témafigyelés és retrospektív kutatás – mindkettőt szolgálják a digitalizált nyomtatott és elektronikusmédia-tartalmak. A weben elérhető kínálatot könyvtárak és a könyvtárak ügyfelei; vállalatok és szervezetek közvetlenül is elérhetik.
Fotók: Zsiga Pál
| One comment: