A Magyar Információbrókerek Egyesületének 12. konferenciája. 2012. június 6. A részletes program letölthető innen [pdf, 288 kb].
Az előadók megvilágították a témát egyrészt az adatbázisok, a közösségi alkalmazások és rejtett szövegtartalmak oldaláról — mint az input felől, másrészt a szolgáltatások felől, mint fejvadászat, piacszegmentálás a marketingben, hírszerzés, titkosszolgálat, hitelbírálat és szervezetfejlesztés. A beszélgetések során felmerült a személyes pr illetve az információvédelem témája is.
Piacszegmentáció, mint stratégiai marketingdöntés – fogyasztói szegmensek képzése
Dr. Törőcsik Mária egyetemi tanár, marketing szakértő, Pécsi Tudományegyetem
A telített piacokon kikerülhetetlen a piacszegmentálás. A piacokról egyre több csatornán, egyre több adat gyűjthető a fogyasztókról/vásárlókról, melyek elemezése látszólag racionális döntéseket eredményez a marketingstratégia meghatározásakor. – Melyek a piacszegmentációs döntések gyakorlatban mutatkozó leggyakoribb dilemmái?
Összegyűjthetők-e a cégvezetők, pénzügyesek, politikusok adatai közösségi aktivitásuk alapján?
Gandera Balázs ügyvezető, Intren Kft., Google Seminar Leader
A Facebook egyre inkább csak keretrendszer a közösségi alkalmazások számára. A valódi funkciókat hordozó külső applikációi hozzáférnek adatainkhoz; tárolják, osztályozzák és minősítik azokat, adatbázist építenek belőlük. – Esettanulmányok és érdekességek itthon és a régióban a közösségi oldalak felhasználóinak demográfiai szegmentációjáról.
Karrierek menedzselése – A fejvadász információs eszköztára
Hidvégi Péter, Pedersen &Partners Executive Search, senior consultant
A megfelelő munkaerő megtalálása körültekintő és következetes információs munkát feltételez, pl.: személyügyi adatbázis fenntartása, a referenszinterjú a megbízóval, a kiegészítő információkeresés, az interjú-készítés. E feladatok diszkrét és hatékony végzése adja a fejvadász eredményességét. Az előadás bemutatja szükséges kompetenciákat – ember-ismeret, iparág-ismeret, szakmai fogások –, a legjobb gyakorlatokat és trendeket.
Információs hálók és gazdasági stabilitás
Német Ferenc, elnök, Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara Országos Szervezete
Az előadás által felölelt témakörök: 1. A gazdasági területek biztonságát támogató információs felületek műszaki és humán biztonságát támogató információs hálók. 2. Befektetés biztonság. 3. Piacvédelem és piac”rablás”. 4. Állami és magán titkos szolgálatok.
A védett állami és az egyéni adatok megszerzésének célja, irányai, érdekviszonyai, alanyai, különös tekintettel a titkosszolgálatok tevékenységére
dr. Tóth Elek, kormány-főtanácsadó, a Katonai Biztonsági Hivatal nyugállományú tisztje
Az előadás bemutatja a titkosszolgálatok személyes – köztük különleges – adatok meg-szerzésére, megismerésére irányuló tevékenységének célját, irányát. Szól az érintett szemé-lyek köréről (nemzetbiztonsági ellenőrzés és más munkafolyamatok), eszközeiről és mód-szereiről. Bemutatja a feladatvégzéshez kötődő jogállami követelmények érvényesülnek.
Cégvezetők versenyképessége – rejtett szöveg tartalom feltárása
Mikulás Gábor, tanácsadó, az Elsevier trénere, GM Info Consulting Kft.
Nyilvános szövegeink tartalmában a tartalomelemzés és motivációkutatás olyan rejtett mintákat is kimutat, amelyből a versenyképességre lehet következtetni. Csúcsvezetők szö-vegeiből kimutathatók a hatalmi távolság és az intézményi kollektivizmus versenyképessé-gi kulturális orientáció. Az eredmények felhasználhatók HR-kiválasztás, szervezetfejlesztés vagy hitelbírálat céljára.