A MIBE rendezvényein a térítéses információt nyújtó szakemberek és a téma iránt érdeklődők megismerhetik a rokon területek tevékenységét, módszereit,
lehetőségeit, és szakértőikkel kapcsolatba kerülve együtt is működhetnek velük. (2019. nov. 28., csütörtök; KSH Könyvtár)
Előadások…
Új generációk, új kihívások “Jön az Y és a Z! Az új generációknak nagyon máshogy kell tálalnunk az információt. Csökkenő olvasó kedv mellett, jelentősen megváltozó információ fogyasztást kell kiszolgálnunk. Az új jelszó: minden elérhető, lehetőleg azonnal!” – Ha mi, silver surferek (generáció, mely kitalálta az internetet) nem mondjuk el üzenetünket, elmondja helyettünk a ma közönségéhez értő influencer – a vizet saját malmára hajtva – hangzott el az Új generációk, új kihívások; a jövő információs igényei c. előadásban. Megfontolásra javasolta az előfizetéses szakmai oktatás üzleti modelljét. – Turcsán Tamás Startup tanácsadó, közösségi média szakértő és társadalmi innovátor.
A szolgáltatások igénybevételének ösztönzése , igazodva a megrendelő természetéhez – A Két ördög című Presser-dal pontosan modellezi a marketing szempontjait és tevékenységeit. A Magyar Telekomnak szolgáltató Infodok az általa szolgáltatott riportok forgalmát (leánykori nevükön: hírlevelek) figyeli. Ennek alapján vezeti ki őket, illetve indít újakat. Ahol elég a 70-80%-os relevancia, ott automatizálják a hírfigyelést. Ahol testre szabott információ kell, rendelésre tanulmányt készítenek. – Az előadás leadje: “Mi van az igények mögött? Hogyan érjük el, hogy ismerjenek, kedveljenek, fontosnak tartsanak minket? Információs szolgáltatások marketingkommunikációs eszközei egy multinacionális szervezetben.” – A szolgáltatások igénybe vételének ösztönzése, igazodva a megrendelő természetéhez – Kóródy Judit, Infodok Kft., Magyar Telekom Infotéka
Eszközök a sorok között búvó ügyféligények kimutatására. Dr. Síklaki István, szociálpszichológus előadásának összefoglalója: “A verbális kommunikáció jelentős része – a közhiedelemmel ellentétben – tudattalan nyelvi automatizmusok eredménye. Ez a körülmény sok lehetőséget ad arra, hogy a kommunikátor akaratlanul is eláruljon valamit, a pragmatika, diskurzus elemzés és hasonló tudományok eszközeivel pedig ezek gyakran megragadhatók.” – A nyelvi kifejezés tudatos figyelése lehetőséget teremt arra, hogy kiszűrjük a nem komoly rendelési szándékkal közelítőket. Az egyes szám első személyben / többes elsőben nyilatkozó szövegéből azt is megtudhatjuk, hogy mennyire kompetens az adott személy a szakterületen, illetve pozíciójában.
Információs támogatás a marketingháborúban – Német Ferenc, alelnök; Személy, Vagyonvédelmi és Magánnyomozó Szakmai Kamara- Brief:
“A magánbiztonsági iparág és az ott meglévő – elvárható – marketinggyakorlat bemutatása után megismerhetjük a vagyonvédelmi-magánnyomozói szakma szakmai segítségét, információs forrásait, bázisait, mint a marketingstratégákat támogató tevékenységet.” – A hírszerzőknél lecsapódó megrendelések részben “bugyiügyek”, részben tartós megbízások. Nagyvállalatok hírszerzőt és magánnyomozókat egyaránt foglalkoztatnak. Gyakori eset, hogy a jelentkező érzelmi indíttatásból kér nyomozást. Ha ezeket az igényeket sikerül szakmai mederbe terelniük, a kamara regisztrált tagjai vállalják a munkát.
Marketing-eszközök a liftes szövegtől a konferenciaelőadásig – Dr. Mikulás Gábor, Magyar Információbrókerek Egyesülete. Összefoglaló: “Az információs tanácsadó – keres és értékesít. A két tevékenység eltérő hozzáállást kíván, s a kisvállalkozásokban óhatatlanul egy ember végzi mindkettőt. Az ellentmondást a reklám helyett a pr eszközeivel lehet feloldani.” – Az információs tanácsadó kínálata nem kézzel fogható, ezért a megbízhatóság kommunikálása létkérdés számára. Az információszolgáltatás területén részben az “idegen szem” előnyeit kínálja, részben a megrendelő számára nem rutin keresési tevékenységeket végzi el. Jól teszi, ha a célcsoportjának orgánumaiban, szakmai rendezvényein végzi pr-tevékenységét. (ppt)
Az adatvezérelt igazság nyomában – Farkas Anikó, kommunikációs specialista, SentiOne. Összefoglaló: “Egy termék vagy szolgáltatás akkor működik, ha a lehető legjobban lefedi a közönség igényeit. Az általános gyakorlat: felépítik a tipikus vásárló személyét, és megvizsgálják az elvárásait. De egy olyan világban, ahol az emberek fele közösségi médiát használ a véleménye, kívánságai és vágyai megosztásához, egyszerűen csak meg kell hallgatni az ügyfeleket.” – A social listening tevékenység során az ügyfelek pozitív, negatív és semleges megnyilvánulásainak metrikájából vonnak le következtetéseket. Hogy mintázatokat megfigyelhessenek, el kell kerülniük a nyelvi technikai beugratókat. A “Hitler halott, a háborúnak vége” példamondat esetén az egyes kifejezések mindegyike negatív.
Az előadásokat kerekasztal-beszélgetés követte. Moderált: Kálmán Rita, főigazgató-helyettes, KSH Könyvtár
Letölthető meghívó. A konferenciát a MIBE a KSH Könyvtárral együtt szervezte. Támogatók: Magyar Telekom, Infodok Kft., KIT Hírlevél.