Hírlevél – 2005. január

Tisztelt hírlevél olvasó!

Immár 2005-öt írunk, január van – hírlevelünk 3. évfolyamába lépett. Ehavi számunkban elsősorban a Bonnier cégcsoporttal, az elektronikus információszabadsággal és a marketingre költött pénzekkel foglalkozunk.

Reméljük, hírlevelünk ma is tartalmas olvasmányként szolgál!
Kellemes olvasást kívánunk!

a főszerkesztő

– Tartalomjegyzék –

1. Bonnier a céginformáció élvonalában
2. Az elektronikus információszabadság tézisei
3. Ötmilliárd marketingre
4. Felelős szolgáltatás
5. Adatszolgáltatóval erősít a Reuters a Bloomberggel szemben
6. Egyre jobban ismerik az EU-t a hazai vállalkozások
7. Kijött az Opera új hangos böngészőjének béta tesztváltozata

Bonnier a céginformáció élvonalában

A nemzetközi tendenciáknak megfelelően, a hazai céginformációs piac szereplőinek nagy része (Compalamanch Kft., Company-Data Kft., Hoppenstedt Bonnier és Társa Információs Kft., Dun&Bradstreet Hungary Kft. és Kompass Hungária Kft.) a svéd székhelyű Bonnier médaióriás (Bonnier AB) érdekeltségébe került.

Ennek következtében a világon közel 200 vállalatból álló Bonnier-csoport a céginformáció szolgáltatás összes szegmensében (alap, jogi, minősített, marketing, egyéb) jelen van a hazai piacon, sőt annak vezetőjévé is vált.

Forrás: (Kiszl P.)

Az elektronikus információszabadság tézisei

Tizenkét éve, 1992-ben lépett hatályba a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény. A cikk – tekintettel a több mint egy évtized óta bekövetkezett változásokra – javaslatokat, ajánlásokat fogalmaz meg a jogszabály módosítására; elsősorban a közérdekű adatokhoz való hozzáférés, a közfeladatot ellátó szervek és személyek kötelezettsége, illetve az elektronikus információszabadság figyelmbe vételének tekintetében.
A dolgozat megállapításai közül néhány:

  • Az átláthatóság feltétele, hogy a közérdekű adatokhoz bárki szabadon hozzáférhessen.
  • A nagyobb érdeklődésre számot tartó közérdekű adatokat közzé kell tenni, fenntartva természetesen az egyedi adatigénylés lehetőségét is.
  • Létre kell hozni a közérdekű adatot kezelő szervek honlapjainak, illetve nyilvántartásainak központi elektronikus jegyzékét, valamint egy egységes közadatkezelő rendszert.
  • A Magyar Közlöny honlapján megismerhetőnek kell lennie az aktuális szám teljes tartalmának.

Forrás: Az elektronikus információszabadság tézisei. In: eVilág. 3. évf. 2004. 12. sz. 26-29. p.
(Kiszl P.)

Ötmilliárd marketingre

A magyarországi IT-cégek 4,5-5 milliárd forintot költenek marketingre a BellResearch és a Morpho Communications – 21 szakértői mélyinterjúja alapján készült – „Marketingkommunikáció az IT-szektorban – Túl a mélyponton” című kutatása szerint.

A marketingbüdzsé jelentős részét a rendezvényekre fordított kiadások adják (30%), amit a hirdetésekre (19%), pr-ra (16%) és az arculatra (14%) áldozott költségek követnek. A cikk szerint a stratégiai piackutatásé a jövő.

Forrás: Ötmilliárd forintot költenek az IT-cégek marketingre. In: Business Online. 2004. 11. sz. 10. p.
(Kiszl P.)

Felelős szolgáltatás

Bates asszony a minap angliai előadása előtt emailezett egy londoni fénymásoló irodának; kinyomtatnák-e pdf-jeit 45 példányban. Az emailen megkeresett öt üzlet közül egy válaszolt, az viszont azonnal visszajelzett, pontosítandó a megrendelést, fizetési módot. Az általa küldött levelek megérkezését az üzlet mind visszaigazolta, és azt is, hogy a kész anyagot a szállodába is kiszállíttatták. Az esetlegesen felmerülő kérdések megválaszolása érdekében pedig megadták az üzletvezető telefonszámát.

– Akárcsak a gondos információbróker, aki tudatosítja magában, hogy a megrendelő folyamatos, de tapintatos tájékoztatása növeli annak elégedettségét, illetve megbízható imázst sugall ez által.

Havi javaslata tehát:
küldjünk ügyfelünknek rendszeres jelzéseket a számára fontos munka állásáról (hiszen nem látja, hogy érte verjük a billentyűket, görnyedünk a könyvespolc előtt és hogy az ő érdekében telefonálunk).
Így biztosíthatjuk: tényleg ügyfél-orientáltak vagyunk.

Forrás: Responsive customer service / Mary Ellen Bates. In: Info-entrepneur tip of the month (2004. 12.)
www.batesinfo.com
(ref.:Mikulás G.)

Adatszolgáltatóval erősít a Reuters a Bloomberggel szemben

A Reuters megegyezett a veszteséges üzleti adatszolgáltató, a Moneyline Telerate megvásárlásáról. Az ügylet értéke 175 millió dollár. A brit hírügynökség – amely real-time híreket és adatokat is szolgáltat az üzleti megrendelőinek – 100 millió dollárt készpénzben fizet a Telerate-ért, amelynek fő tulajdonosa a J.P. Morgan Chase egyik részlege, a One Equity Partners. A fennmaradó részt a Reuters a kommunikációs hálózati szolgáltató Savvis Communications birtokában lévő 14 százalékos részvénycsomagjával egyenlítené ki – e pakatt értéke a pénteki záráskor éppen 75 millió dollár volt.

Az akvizícióval a Reuters a magánkézben lévő amerikai Bloomberggel szembeni pozícióit erősítené – a Telerate felhasználóinak száma több mint 3500 partnerén keresztül meghaladja a 30 ezret. Elemzők szerint a Reuters igen kedvező áron szerezte meg a Telerate-et, amelynek neve kifejezetten jól cseng.

Forrás: www.napi.hu
dec. 20.

Egyre jobban ismerik az EU-t a hazai vállalkozások

Pongorné Csákvári Marianna (GKM helyettes államtitkár): a közelmúltban végzett ezirányú felmérés 142 kérdésből álló ívet 10 ezer vállalkozónak küldték el, egyharmaduk válaszolt, s ez megfelel a hasonló nemzetközi felméréseknél tapasztalt aránynak.

A felmérésből kiderült, hogy a mikrovállalkozások legsúlyosabb problémája az információhoz és a tőkéhez való hozzájutás. Kassai Róbert, az IPOSZ alelnöke, a felmérés vezetője közölte: a tanulmány pozitív tapasztalata, hogy a vállalkozások egyre inkább felismerik az együttműködés erősítésében rejlő előnyöket. Egyre nagyobb az igény a szakmai oktatás, képzés eredményesebbé tételére, a menedzser-tudás, a nyelvi ismeretek bővítésére.

Forrás: www.fn.hu
jan. 10.

Kijött az Opera új hangos böngészőjének béta tesztváltozata

Az Opera Software közzétette legújabb böngészőprogramjának béta, azaz a hivatalos kibocsátás előtti utolsó tesztváltozatát. Az egyelőre még névtelen szoftver a korábbi verzióknál szélesebb körben támogatja a weblogok és egyéb tartalmak automatikus elérését biztosító RSS alkalmazásokat, valamint hangvezérelt böngészést és internetes oldalak tartalmának hangos felolvasását biztosító megoldással is el van látva.

Az új szoftver reklámokkal megtűzdelt béta verziója ingyenesen letölthető a www.opera.com internetcímről. A végleges változat valószínűleg pénzbe fog kerülni – a jelenleg forgalmazott Opera böngésző ára 39 dollár.

Forrás: hirek.prim.hu
Prím Online, dec. 27.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük