Hírlevél – 2004. október

Tisztelt hírlevél olvasó!

Ismét eltelt egy hónap és mi újabb hírlevelet készítettünk a MIBE tagjai számára. Ebben a hónapban elsősorban az üzleti információszolgáltatás gyorsaságával, az internetes keresők hatékonyságával, a Google-lal és egy új intelligens keresővel foglalkozunk.

Remélem, hírlevelünk ma is tartalmas olvasmányként szolgál!
Kellemes olvasást kíván,

a főszerkesztő

– Tartalomjegyzék –

1. IBM: keresett üzleti információ egy másodpercen belül
2. MTV Híradó Online és digitális hírügynök a Carnationtől
3. GfK – mire kattintanak az orvosok?
4. Természetvédelem: kiépül a térinformatikai rendszer
5. Megbízhatatlanok az internetes keresőmotorok
6. Google: egy sor buborék? – A keresők mind több fizetős honlapot ajánlanak
7. Intelligens kereső

IBM: keresett üzleti információ egy másodpercen belül

Az IBM bejelentette az iparág első olyan szoftverének forgalomba hozatalát, amely a keresett üzleti információt egy másodpercen belüli válaszidővel megtalálja annak ellenére, hogy a keresést több millió dokumentumon futtatja végig. Ez azt jelenti, hogy az új keresőrendszert használó vállalat valós idejű üzleti információhoz jut, ennek alapján döntései hatékonyabbak lesznek és a piaci versenyben is jobban helyt tud állni.

Forrás: Prím Online, okt. 5.,
http://hirek.prim.hu/cikk/42058/

MTV Híradó Online és digitális hírügynök a Carnationtől

Az MTV Új Média Kft a Carnation-t bízta meg a Híradó Online televíziós hírportál tervezési és kivitelezési feladatainak elvégzésével. A 2004. október 1-én indult új hírportál a Magyar Televízió Rt internetes és teletextes szolgáltatásainak teljes körű megújítási projektjének első lépése.

Forrás: Prím Online, okt. 5.,
http://hirek.prim.hu/cikk/42044/

GfK – mire kattintanak az orvosok?

A házi- és üzemorvosok közel kétharmada használ internetet munkájával kapcsolatban – derült ki a GfK Piackutató Intézet legfrissebb kutatásából, amit a gyógyszeripari vállalatok honlapjának látogatottságáról végzett 600 orvos megkérdezésével. A GfK adatai szerint a megkérdezettek közül majdnem minden második orvos látogatja a gyógyszergyártó cégek honlapjait, és legfontosabbnak a termékekről szóló információkat, valamint a szakmai cikkeket tartják. A válaszadók a harmadik helyre a termékek áráról és a TB-támogatásokról szóló tájékoztatást sorolták, majd a klinikai kutatási eredmények és a pályázati anyagokról szóló híradás következik a népszerűségi listán. (A cikk a házi- és üzemorvosok információgyűjtési igényeinek megoszlását számszerűsítve is bemutatja.)

Forrás: Kreatív, 2004. okt. 6.,
http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=12140

Természetvédelem: kiépül a térinformatikai rendszer

A nemzeti parkok hatékonyabb munkáját szolgáló Természetvédelmi Információs Rendszer (TIR)2007-ig épül ki – mondta Haraszthy László, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KVM) helyettes államtitkára szerdán Budapesten, miután átadta a szükséges térinformatikai szoftvereket a nemzeti park főigazgatóságok képviselőinek.

Forrás: Prím Online, okt. 7.,
http://hirek.prim.hu/cikk/42095/

Megbízhatatlanok az internetes keresőmotorok

A First Monday című internetes folyóirat kutatásai szerint a keresőmotorok megbízhatatlan eszközök adatok gyűjtésére az olyan kutatások számára, amelyek célja az eredeti rekord helyreállítása. E megbízhatatlanságnak az az oka, hogy rendszeresen és szisztematikusan frissítik az internetet. A vizsgálatok kimutatták, hogy az Altavista és a Google is áthelyezi a webdokumentumok keletkezési idejét a távolabbi múltból a jelenbe és a közelmúltba, és le is törölnek dokumentumokat. Ez lerontja az információ minőségét.

Forrás: http://www.firstmonday.org/issues/issue9_10/wouters/index.html
okt. 10., (referálta Tóth Anita, a KIT számára)

Google: egy sor buborék? – A keresők mind több fizetős honlapot ajánlanak

A Google részvénykibocsátása körüli felhajtás szépen megemelte a részvény árát, a jelenség a szakértők egy részét mégis az 1997-2000-es dotkom időszak mesterségesen gerjesztett optimizmusának illúziójára emlékeztet. (…) Olcsó húsnak híg a leve, és ez a mondás érvényes az ingyenesen elérhető on-line-tartalmak nagy részére is, tisztelet a kivételnek. A keresési találati oldalon rengeteg az irreleváns, gyakran szándékosan megtévesztő és szponzorált tartalom. Sajnos túl gyakran, túl sok időt emészt fel a keresés, míg értékelhető és hiteles tartalmat talál a felhasználó. Joggal merül fel a kérdés: vajon akkor hol van a web tartalmának maradék 99,8 százaléka, és miért nem érhetők el ingyenes keresőmotorokkal? Nos, a legnagyobb tartalomgyártók és kiadóvállalatok – legyen szó tudományos, pénzügyi, kulturális, vagy szórakoztató tartalomról – gondosan védik szerkesztett és jogvédett anyagaikat azon kíváncsi felhasználók elől, akik nem hajlandók fizetni érte.

Forrás: http://www.nol.hu/melleklet/cikk/335668/ ; okt. 8.

Intelligens kereső

A blinkx keresőprogram a felhasználó által megtekintett képernyőoldalon lévő szavakat indexeli és automatikusan keres a szóhoz kapcsolódóan. A még csak próbaverzióban létező program hat helyen kutat releváns információk után: a helyi merevlemezen, az általános weboldalakon, a webes hírforrások anyagában, a webes videoanyagok között, a blogokban és az eladásra kínált termékek között. A próbaverzió a www.blinkx.com címen érhető el.

Forrás: Computer Panoráma 2004/10. p. 32.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük