Budapest, Fortuna hajó, 2009. június 3.
PROGRAM
Kurrens alkalmazások és trendek az internetes keresésben (hanggal!)
Jóföldi Endre blogger, Weblib Informatikai Kft., Kereses.blog.hu
A weben való keresés kapcsán pro és kontra sok tévhit él. A technológiai eredmények kihasználása, a veszélyek, tévedési lehetőségek tudatosítása és elkerülése eszközt biztosít az információszerzésre, előrejelzésre, gyenge jelek azonosítására, domének monitorozására. Az előadó felvázolja az internetes keresés fejlődésének trendjeit is.
Az interneten közölt szöveges tartalmak kommunikációs hatékonyságának mérése
Turcsik Ágnes vezető elemző, Newzeus Üzleti Kommunikációs Szoftverfejlesztő és Szolgáltató Kft. (az előadót Mikulás Gábor helyettesítette)
Az előadó bemutatja a vállalati kommunikációs és pr-tevékenység elemzését, mérését sajtó- és blogmonitoring alapján. Az eredmény: pontos, naprakész keresés és elemzés a kommunikációs felsővezetők számára. Melyek az elemzési szempontok a mutatószámok internetes híranyagok, blogok értékelésében? S a piacra tekintve a hallgató a hazai TOP 200 nagyvállalattal készült felmérés alapján választ kap arra is: hogyan hat a gazdasági válság az említett tartalmak mérésére?
A szociális hálók rejtett tartalékai
Takács Dániel Klog.hu, webkönyvtáros, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Könyvtára
A hagyományos keresők nem látnak bele abba az adat- és információhalmazba, amit a szociális hálók tartalmaznak. Viszont vannak speciális keresők, módszerek, amelyekkel mégis kinyerhető belőlük az információ. És mivel a webszolgáltatások egyre inkább mozdulnak el a social network irányba (ld. Flickr, Google Friend Connect, del.icio.us, Google Reader – Turulmeme, Twitter – turulcsirip stb.), ezért lassan az egész webhez szükségesek lesznek ezek a metódusok és eszközök.
Integrált információkeresés – miért más belül, mint kívül?
Papp Attila IQSYS Partner – BI szakértő; Horváth György IQSYS – kompetenciaközpont-vezető
Ha megkérdeznénk, hogy milyen tényezők, technológiák segítették elő az internet utóbbi másfél évtizedben tapasztalt fejlődését, akkor a keresés nagy valószínűséggel igen előkelő helyen szerepelne a válaszok többségében. A technológián felnőtt óriásvállalatokon kívül számos kisebb cég is nyújt kreatív megoldást a témában. Ugyanakkor az internetes keresők által „látott” adatmennyiség csak a jéghegy csúcsa, többek között a vállalatok (tűz)falain belüli tartalom számukra láthatatlan. A „kívül” bizonyított megoldások már elérhetőek „belülre” is, azonban látni kell, hogy a vállalati információkeresés más, mint az internetes. Előadásunkban egy kifejezetten vállalati környezetre kitalált keresési koncepciót vázolunk fel, melyet egy rövid bemutatóval támasztunk alá.
Értékhozzáadott szolgáltatások készítése és kínálata
Hidvégi Péter Regional Manager, ISI Emerging Markets
Az előadó bemutatja a hazai és nemzetközi, interneten elérhető tartalmakat is beépítő hír- és infor-mációszolgáltató vállalkozások kínálatának főbb trendjeit, vonásait. Kitér a térítésmentes, illetve fizetős kínálat közötti tartalmi és feldolgozottságbeli különbségekre. Bankszektorbeli és építőipari példával ismerteti, hogy a szolgáltatók hogyan készítik elő az üzleti döntéseket megalapozó információt.
Az internetes keresési idő és tudás kiszámlázása
Mikulás Gábor információs tanácsadó, GM Consulting
A térítésmentes interneten bárki „ingyen” kereshet. Mégis van lehetőség az onnan szerzett információ értékesítésére. Az információs tanácsadó a telefon által, térítéses és térítésmentes adatbázisokból, illetve akár offline forrásokból egyaránt szerzi az információt. Térítésként az ügyfele számára felszabadult keresési idő és a keresési szakértelem megszerzésére fordított energiák ellenértékét kapja.
Kerekasztal: Összekapcsolhatók-e az internetes keresési modellek? (moderátor: Dr. Kiszl Péter alelnök, MIBE, adjunktus, ELTE; a panelben a nap előadóin túl: Áts József könyvtáros, ELTE Egyetemi Könyvtár)